English

به مناسبت فوت آیت‌الله حقیقت؛

جامعه روحانیت شیراز پیام تسلیتی صادر کرد

جامعه روحانیت شیراز به مناسبت فوت آیت‌الله حقیقت پیام تسلیتی صادر کرد.

جامعه روحانیت شیراز پیام تسلیتی صادر کرد

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، در پی ارتحال آیت‌الله حقیقت، جامعه روحانیت شیراز پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شیء

ضایعه تأسف بار عروج ملکوتی فقیه عالیقدر، استاد و مفسّر قرآن کریم حضـرت آیت‌الله آقای حاج شیخ عبدالکریم حقیقت طاب ثراه موجب اندوه و تأثر فراوان گردید.

شخصیت ارزشمندی که در طول حیات با برکتش با رفتار و گفتار، منش و سیره، تواضع و فروتنی، مردم‌داری، خلوص مثال‌زدنی و پرهیز از شهرت‌ و ریاست طلبی، تقوای علمی و عملی محسوس، بی اعتنائی به مادیات و زرق و برق دنیا همواره منادی زهد و تقوا بودند .

این عالم عالیقدر از شاگردان مبرز مرحوم آیت‌الله العظمی بروجردی و مرحوم علامه طباطبایی بوده و از سوی مرحوم آیت‌الله العظمی بروجردی مسئول پاسخگویی به سؤالات و استفتائات فقهی و شرعی بودند و از طرف این مرجع عالیقدر و حضرت امام خمینی(ره) جواز اجتهاد داشتند و هم درس آیات عظام فاضل لنکرانی، جوادی آملی، جعفر سبحانی و هم مباحثه شهید آیت‌الله مصطفی خمینی(ره) بودند و سابقه ارادت ایشان به امام و محبت متقابل امام(ره) از روزهای رفاقت ایشان با مرحوم آیت‌الله حاج سید مصطفی خمینی(ره) و تجلیل و قدردانی مقام معظم رهبری مدظله العالی از مقام و شخصیت ایشان از نکات ارزشمندی است که ان‌شاءالله ذخیره خوبی در پیشگاه خداوند متعال خواهد بود.

از این رو رحلت ایشان، بی شک ثلمه‌ای سنگین برای حوزه‌های علمیه و نیز مصیبتی بزرگ برای ارادتمندان آن بزرگوار است.

جامعه روحانیت شیراز این ضایعه مولمه و اندوهبار را به محضر حضـرت بقیةالله الاعظـم(عج)، مراجـع عظام تقلیـد خاصه وجـود مبارک مقام معظم رهبری مدظله العالی، حوزه‌های علمیه فارس و مردم ولایتمدار فارس علی‌الخصوص شهر مقدس شیراز تسلیت عرض نموده و از درگاه ایزد منان رحمت و غفران الهی جهت آن عالم ربانی و صبر و اجر جهت بازماندگان درخواست دارد.

به گزارش موج، مرحوم آیت‌الله عبدالکریم حقیقت ارسنجانی، یکی از علمای بزرگ شیراز و عضو جامعه روحانیت این کلان‌شهر عصر امروز، ۲۲ دی‌ماه بر اثر کهولت سن در سن ۹۵ سالگی به لقاءالله پیوست.

مراسم تشییع آن عالم ربانی در ساعت ۹ صبح روز دوشنبه، ۲۴ دی‌ماه جاری از مسجد حاج عباس به سمت حرم مطهر حضرت علی‌بن حمزه(ع) شیراز برگزار خواهد شد.

همچنین مراسم ترحیم و بزرگداشت این عالم فقید از ساعت ۱۵ تا ۱۶:۳۰ همان روز تشییع پیکر در محل دارالقرآن حرم مطهر حضرت علی‌بن حمزه(ع) برگزار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی