English

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان:

اعضای بدن مرحوم حمید رحیمی اهدا شد

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان اعلام کرد:اعضای بدن مرحوم حمید رحیمی بعد از مرگ مغزی بر اثر تصادف اهدا شد.

اعضای بدن مرحوم حمید رحیمی اهدا شد

به گزارش خبرگزاری موج همدان، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان، اظهار داشت: مرحوم حمید رحیمی اهل روستای «علی آباد دمق» از توابع بخش جوکار ملایر در اثر سانحه تصادف دچار مرگ مغزی شد و روز گذشته در بیمارستان سینای تهران اعضای بدن وی به بیماران اهدا شد.

وی افزود: پس از موافقت خانواده وی برای اهدای اعضا، کبد و ۲ کلیه آن مرحوم به ۳ بیمار نیازمند اهدا شد.

رئیس تیم هماهنگ کننده اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: نامبرده به دلیل تصادف سختی که داشت و بر اثر قرار گرفتن بین دیوار و ماشین، آسیب جدی دیده بود و سایر اعضای وی قابل اهدا نبود.

حمیدی ادامه داد: وی ۱۴ دیماه بر اثر سانحه تصادف به بیمارستان منتقل و روز شانزدهم پس از عمل جراحی روی شکم، دچار مرگ مغزی می‌شود.

رئیس تیم هماهنگ کننده اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: پیکر این مرحوم فردا چهارشنبه از دریاچه کوثر ملایر به سمت روستای «علی آباد دمق» تشییع و به خاک سپرده می شود و آیین ختم وی نیز روز پنجشنبه در مسجد جامع این روستا برگزار می شود.

حمیدی با بیان اینکه هم اکنون فرهنگ اهدای عضو در استان همدان به خوبی شکل گرفته و تقویت شده است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۳ مورد اهدای عضو در همدان انجام شد که ۱۰ مورد در استان و ۱۳ مورد خارج از استان بود.

وی یادآور شد: به طور میانگین اعضایی که از بیماران مرگ مغزی برداشته و به بیماران نیازمند اهدا می شود، ۴ عضو قلب، ۲ کلیه و کبد است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه