English

با اجرای طرح دیده بان آلودگی؛

۵ هزار خودروی آلاینده در استان اصفهان شناسایی شد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از شناسایی 5 هزار دستگاه خودروی آلاینده همزمان با اجرای طرح "دیده بان آلودگی" هوا خبر داد.

5 هزار خودروی آلاینده در استان اصفهان شناسایی شد

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، سرهنگ رضا رضایی با اشاره به شناسایی 5 هزار دستگاه خودروی آلوده و دودزا به طور همزمان با اجرای طرح "دیده بان آلودگی"  در سطح استان گفت: پلاک این خودروها فک شده و پلاک اعزام به تعمیرگاه بر روی آنها نصب و تا زمانی که وسیله نقلیه مربوطه نسبت به رفع نقص و اخذ مجدد معاینه فنی اقدام نکند پلاک در توقیف پلیس باقی خواهد ماند.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل آلودگی هوا، دود ناشی از خودروها و موتورسیکلت های بنزینی است اظهار داشت:برابر قانون خودروهای شخصی با 4سال زیر مدل ساخت و خودروهای عمومی با یک سال زیر مدل ساخت نیاز به معاینه فنی دارند.

سرهنگ رضایی با اجرای طرحی با عنوان "دیدبان آلودگی هوا" از اول دی ماه در هسته مرکزی شهر اصفهان تا کنون یک هزار دستگاه خودرو از طریق "دستگاه هوشمند سنجش میزان آلودگی" مورد آزمایش قرار گرفتند که 290 دستگاه از این خودروها آلوده تشخیص داده شدند.

وی از شناسایی 5 هزار دستگاه خودروی دودزا به طور همزمان با اجرای طرح مذکور در سطح استان خبر داد و افزود: پلاک این خودروها فک شده و پلاک اعزام به تعمیرگاه بر روی آنها نصب و تا زمانی که وسیله نقلیه مربوطه نسبت به رفع نقص و اخذ مجدد معاینه فنی اقدام نکند پلاک در توقیف پلیس باقی خواهد ماند.

این مقام انتظامی بیان داشت: همچنین تعداد 2 هزار و 300 دستگاه خودروی سبک و سنگین فاقد معاینه فنی نیز در بازه زمانی 16 روزه دی ماه شناسایی و مورد اعمال قانون قرار گرفتند.

رئیس پلیس راهور استان در خصوص مدت زمان استفاده از برگ معاینه فنی گفت: خودروهای شخصی هر یک سال یک مرتبه و خودروهای عمومی هر 6 ماه یک بار بایستی نسبت به دریافت برگ معاینه فنی اقدام کنند.

وی میزان جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی را 500 هزار ریال عنوان کرد و گفت: قانون علاوه بر این برای دودزا بودن خودروها نیز جریمه 450 هزار ریالی را در نظر گرفته است.

سرهنگ رضایی با تاکید بر اینکه پلیس راهور بدون اغماض با خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی برخورد قانونی می کند گفت: به رانندگان توصیه می کنیم قبل از اینکه توسط پلیس مورد اعمال قانون قرار گیرند هرچه زودتر نسبت به معاینه فنی خودروی خود اقدام کنند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان از تمامی دستگاه ها، سازمان ها و ارگان ها نیز خواست هرچه سریعتر نسبت به تعمیر خودروهای دودزا و آلاینده خود اقدام کنند چرا که اعمال قانون برای همگان یکسان است و پلیس در انجام ماموریت خود هیچ تفاوتی بین خودروهای شخصی با عمومی و سازمانی قائل نخواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه