English

شهردار تهران:

مشکلات ترافیکی قابل پیشگیری است

شهردار تهران با اشاره به آغاز سال تحصیلی معضل ترافیکی امسال شهر تهران را مطلوب دانست و از برنامه ریزی های انجام شده برای کاهش آلودگی هوا و کاهش ترافیک خبر داد.

مشکلات ترافیکی قابل پیشگیری است

به گزارش خبرگزاری موج، محمدعلی افشانی، شهردار تهران، در ستاد مهر در معاونت حمل و نقل و ترافیک ضمن عرض تسلیت شهادت عده ای از هموطنان در حادثه تروریستی اهواز، با اشاره به هوشمندسازی ترافیک به عنوان یکی از برنامه های اصلی شهرداری که در دست آماده سازی است، گفت: امیدوارم با تمهیدات صورت گرفته از سوی همه دست اندرکاران ترافیک امسال وضعیت مطلوبی را شاهد باشیم. صحبت های همه مسئولان نوید این است که ما با آمادگی صددرصدی سال تحصیلی را آغاز خواهیم کرد و با رعایت و اجرای دقیق قانون بخش اصلی مشکلات ترافیکی قابل پیشگیری است رعایت قانون از سوی دانش آموزان و والدین شان می تواند این موضوع را برای نسل های آینده نهادینه تر کند.

افشانی همچنین به بحث معاینه فنی خودروها اشاره کرد و گفت: حوزه آلودگی هوا یکی از موضوعات مهم است که ما این موضوع را در بحث معاینه فنی و با مشوق معاینه فنی برتر آغاز کردیم. امروز نگرانی همه ما موضوع حمل و نقل و ساماندهی آن است اما آلودگی هوا اولویت قرار دارد.به ویژه این روزها که به سمت سرما پیش می رویم بحث وارونگی هوا نگران کننده است.

افشانی با تاکید بر اینکه از همین امروز باید به بحث آلودگی هوا ورود کرد، گفت: تمرکز بر روی آلودگی هوا باعث می شود نسبت به سال های گذشته روزهای کمتری مدارس را تعطیل کنیم و مشکلات کمتری برای شهروندان ایجاد شود.

وی با بیان اینکه بخش اعظم آلودگی ها مربوط به کامیون های حمل بار است گفت: ما با معضل خودروهای فرسوده و کامیون های حمل بار رو به رو هستیم. بسیاری از این کامیون ها به دلیل اینکه فرسوده هستند امکان تردد در جاده ها را ندارند به همین دلیل به صورت تردد شبانه در درون شهر حضور می یابند و آلودگی ایجاد می کنند که باید فکری اساسی در مورد آنها صورت گیرد.

افشانی با اشاره به اینکه مراحل نهایی اضافه کردن ۶۳۰ دستگاه واگن که در دست انجام است، گفت: با ورود این واگن ها سر فاصله زمانی مترو کاهش می یابد و میزان مسافران یک میلیون افزوده خواهد شد و همچنین بار ترافیکی شهر و میزان آلودگی هوا هم کاهش می یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه