English

مدیرکل بهزیستی کردستان:

۲۳ کمپ ترک اعتیاد ومرکز کاهش آسیب در استان کردستان فعال هستند

مدیرکل بهزیستی کردستان گفت: در حال حاضر 23 کمپ ترک اعتیاد و مرکز کاهش آسیب فعال در سطح استان کردستان مستقر هستند.

23 کمپ ترک اعتیاد ومرکز کاهش آسیب در استان کردستان فعال هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان؛سیدصباح قریشی گفت:23 کمپ ترک اعتیاد ومرکز کاهش آسیب  دراستان کردستان فعال هستند.

بعد از ظهر چهارشنبه در پنجمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان، اظهارداشت: در حوزه پیشگیری از اعتیاد اعتبارات ما بسیار محدود است و با این حجم اعتبار عملا نمی توان کار خاصی را صورت داد.

وی افزود: تقاضا داریم مصوبه ای در این جلسه تصویب شود که کلیه اعتبارات این حوزه در یکی از دستگاه های متولی در حوزه پیشگیری و مبارزه با اعتیاد تجمیع شود تا از جزیره ای عمل کردن جلوگیری شود و در نهایت نتایج مطلوبی را در این خصوص بدست آوریم.

مدیرکل بهزیستی کردستان ادامه داد: کمپ های ما ممکن است به دلیل کمبود اعتبارات آن گونه که باید به افراد در حال ترک خدمات ارائه ندهند چرا که بیش از این نیز قادر نیستند با هزینه های بالایی که دارند خدمات بیشتری ارائه دهند.

قریشی یادآور شد: نیروی انتظامی و دستگاه قضائی نیز باید به گونه ای عمل کنند که افرادی که برای چندمین بار است دستگیر می شوند دیگر به کمپ های اجباری ترک اعتیاد اعزام نشوند چرا که اعتبارات ما محدود است و نمی توانیم کسی که 27 بار برای ترک آمده را برای بیست و هشتمین بار نیز پذیرش کنیم.

وی بیان کرد: پیشنهاد می کنیم افرادی که قابل اصلاح نیستند، پس از چند بار معرفی به این کمپ ها دیگر به زندان ها فرستاده شوند تا از ازدحام این افراد جلوگیری شود.

مدیرکل بهزیستی کردستان گفت: اعتبارات ما بسیار محدود است و برای سال 97 تنها 300  میلیون تومان برای مبارزه با اعتیاد و درمان معتادان مراکز و کمپ های ترک اعتیاد اعتبار داشته ایم که تا امروز این مبلغ هزینه شده است و این در حالی است که هنوز چند ماه تا پایان سال نیز باقیمانده است.

قریشی افزود: همچنین در سال جاری 351 وام خود اشتغالی به افرادی که ترک کرده اند طی مراحل خاصی پرداخت شده اما با توجه به مبلغ پایین این تسهیلات بیشتر آنها به ایجاد شغل منجر نشده و باید برای این مهم نیز فکر اساسی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه