English

مدیرکل بهزیستی کردستان درخصوص طرح پیشگیری از تنبلی چشم؛

۱۰۵ هزار کودک تا پایان طرح در کردستان تحت پوشش قرار می گیرند

مدیرکل بهزیستی کردستان بیان کرد: انجام غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم کودکان تا پایان امسال ادامه خواهد داشت و پیش بینی می شود در پایان این طرح در مجموع 105 هزار کودک در سطح استان تحت پوشش این طرح قرار گیرند.

105 هزار کودک تا پایان طرح در کردستان تحت پوشش قرار می گیرند

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، سیدصباح قریشی از تحت پوشش قرار گرفتن 105هزارکودک کردستانی تا پایان طرح غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم خبرداد.

مدیرکل بهزیستی کردستان اظهارداشت: در شش ماهه اول امسال بیش از 21 هزار کودک سطح استان در طرح پیشگری از تنبلی چشم غربالگری شده که هزار و 976 نفر از آنان مشکوک به بیماری های چشمی تشخیص داده شدند.

وی افزود: با بررسی های به عمل آمده و معاینات دقیق مشخص شد که 990 نفر از این کودکان دچار عیوب انکساری بوده و 181 نفر نیز دچار آمبلیوپی چشم هستند و 805 کودک مشکوک به بیماری های چشمی دیگر نیز خوشبختانه مشکل خاصی نداشتند. 

مدیرکل بهزیستی کردستان از مرحله دوم طرح غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم کودکان سه تا شش سال و کودکان پیش دبستانی در استان کردستان خبرداد و ادامه داد: در شش ماهه دوم نیز کودکانی که در مرحله اول مورد غربالگری قرار نگرفته اند، مورد معاینات چشم پزشکی قرار می گیرند.

قریشی در ادامه سخنان خود یادآور شد: کار غربالگری کودکان در مهدهای کودک، خانه های بهداشت و مراکز درمانی استان کردستان در حال حاضر در حال انجام است.

وی بیان کرد: انجام غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم کودکان تا پایان امسال ادامه خواهد داشت و پیش بینی می شود در پایان این طرح در مجموع 105 هزار کودک در سطح استان تحت پوشش این طرح قرار گیرند.

مدیرکل بهزیستی کردستان در پایان سخنان خود گفت: سال گذشته نیز این طرح اجرا شد که طی آن 87 هزار کودک در استان غربالگری شدند که در نهایت 559 نفر تنبلی چشم و سه هزار و 278 نفر نیز عیوب انکساری داشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه