English

معاون پیشگیری بهزیستی لرستان:

لرستان جزو ۱۰ استان برتر کشور در پیشگیری از اعتیاد است

معاون پیشگیری بهزیستی لرستان با اشاره به اینکه ظرفیت مرکز نگهداری ماده 16 زنان استان 200 نفر است، گفت: در حال حاضر 106 نفر تحت پوشش مرکز نگهداری ماده 16 بوده و کار غربالگری آنها در حال انجام است.

لرستان جزو 10 استان برتر کشور در پیشگیری از اعتیاد است

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، ابتصام داشی، گفت: لرستان جزو 10 استان برتر کشور در پیشگیری از اعتیاد است.

معاون پیشگیری بهزیستی لرستان، ادامه داد: در حال حاضر 106 نفر تحت پوشش مرکز نگهداری ماده 16 بوده و کار غربالگری آنها در حال انجام است، لذا از حدود یک سال پیش عهده دار نگهداری مرکز ماده 16 شد که در 6 ماهه نخست امسال 45 نفر در این مرکز نگهداری شدند.

طی یکسال گذشته، 4 معتاد لرستانی بهبود یافته مشغول به کار شده‌اند

وی افزود: در یک سال گذشته 10 تن از معتادان بهبود یافته و به آغوش خانواده بازگشته و در حال حاضر چهار نفر از آنها دارای شغل هستند.

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی لرستان بیان کرد: 14 نفر از افراد تحت پوشش مرکز ماده 16 بدون متادون، پرهیزمدار بوده و در حال درمان می باشند.

154 معتاد متجاهر لرستان در مرکز نگهداری ماده 16 بهزیستی پذیرش شدند

ابتصام داشی با اشاره به اینکه در شهریور ماه امسال 154 معتاد متجاهر استان در این مرکز پذیرش شدند، اضافه کرد: 57 نفر از این تعداد شرایط غربالگری را نداشته که 40 نفر مورد حمایت خانواده، 2 نفر بیمار روانی شدید، 7 نفر تست منفی، 4 نفر کهولت سن و 6 نفر بیمار عفونی بودند.

وی ادامه داد: خانواده‌های بی بضاعتی که تمایل به بهبودی فرزند معتاد خود را داشته و حداقل سه دوره درمان را به صورت داوطلبانه گذرانده اند، به دستور دادستان اجازه استفاده از شرایط و امکانات استفاده از مرکز ماده 16 را دارند.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی لرستان هدف از نگهداری افراد معتاد در مرکز نگهداری ماده 16 را توانمند کردن این افراد عنوان کرد و گفت: لرستان جز 10 استان برتر کشور در زمینه پیشگیری از اعتیاد است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه