English

رییس شورای اسلامی شهر رشت بیان کرد:

معرفی پتانسیل های اقتصادی و گردشگری رشت به سرمایه گذاران

رییس شورا شهر رشت گفت: روز رشت فرصت خوبی است تا بتوان پتانسیل های اقتصادی و گردشگری رشت را به سرمایه گذاران معرفی کرد و با حمایت بخش خصوصی، بناهای میراثی بجا مانده در رشت را مرمت و احیا نمود.

معرفی پتانسیل های اقتصادی و گردشگری رشت به سرمایه گذاران

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، سید امیر حسین علوی ضمن تبریک روز رشت به همه شهروندان اظهار داشت: ۱۲ دی، روزی است که به سال ۹۳۶ خورشیدی (مصادف با ۱۲ ربیع الاول سال ۹۶۵ هجری قمری) رشت به فرمان شاه تهماسب صفوی مرکز گیلان شد.

رییس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به پیشینه رشت که روستایی در حریم رودخانه زرجوب و در روز بازار بود، ابراز کرد: با این انتخاب، رشت در مرکز توجه جاده ابریشم قرار گرفت و تجارت پرسود این کالای پربها از راه آبی بندر پیربازار، موجب رونق اقتصادی در رشت گردید و همین امر مدنیت رشت را هم توسعه داد.

وی تاکید کرد: آیند و روند تجار به مرکز گیلان، بازار رشت را نیز توسعه داد و احداث کاروانسراهای متعدد بویژه در دوره قاجار موید این مطلب است.

رئیس شورا با اشاره به پتانسیل های اقتصادی و طبیعی رشت، خاطر نشان کرد: هنوز هم رشت می تواند با تکیه بر گذشته پربار خود رشد نماید و علاوه بر احیای آبراه تاریخی پیربازار به دریای کاسپین راه یافته و همچون گذشته دروازه اروپا گردد.

علوی همچنین افزود: روز رشت فرصت خوبی است تا بتوان پتانسیل های اقتصادی و گردشگری رشت را به سرمایه گذاران معرفی کرد و با حمایت بخش خصوصی، بناهای میراثی بجا مانده در رشت را مرمت و احیا نمود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه