English

از پائیز امسال تاکنون؛

آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گیلان مشاهده نشد

مدیرکل دامپزشکی استان گیلان گفت: با بررسی ۳ هزار و ۳۰۰ نمونه‌ای که از پائیز امسال تاکنون در پایش بازارها، روستا‌ها و باغ پرندگان گرفته شد هیچ موردی از ابتلا به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مشاهده نشد.

 آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گیلان مشاهده نشد

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان،  سهراب عاقبتی مدیرکل دامپزشکی استان گیلان بیان کرد: با بررسی ۳ هزار و ۳۰۰ نمونه‌ای که از پائیز امسال تاکنون در پایش بازارها، روستا‌ها و باغ پرندگان گرفته شد هیچ موردی از ابتلا به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مشاهده نشد.

پایش بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در گیلان ادامه دارد

 سهراب عاقبتی با اشاره به اینکه پایش بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در سراسر استان ادامه دارد افزود: ۳۶ اکیپ در گیلان در این کار مشارکت می‌کنند.

وی از شهروندان و روستائیان خواست در برخورد با پرندگان اهلی و آزاد پرواز توصیه‌های بهداشتی را جدی گرفته و هرگونه تلفات غیرعادی پرندگان را به شبکه‌های دامپزشکی اطلاع دهند.

مدیرکل دامپزشکی گیلان تاکید کرد: درصورت مشاهده ابتلا به بیماری آنفلونزای فوق حاد پرندگان مجوز شکار پرندگان لغو خواهد شد.

عاقبتی گفت: خرداد امسال وجود دو کانون ابتلا به این بیماری در ۲ روستای استان شناسایی شد که ۲ هزار قطعه طیور محلی معدوم و از انتشار ویروس جلوگیری شد.

احتمال شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در فصول سرد

وی با بیان اینکه احتمال شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در فصول سرد سال بعلت مهاجرت پرندگان وحشی به تالاب‌ها و آبگیر‌ها بیشتر است افزود: لرزش و تکان دادن سر، مشکلات تنفسی و گوارشی از نشانه‌های ابتلای پرندگان به بیماری آنفولانزا است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی