English

نماینده مردم نوشهر در مجلس:

مسئله معیشت مردم اولویت بودجه ۹۸ است

نماینده مردم چالوس ، نوشهر و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به مسایل و مشکلات اقتصادی که وجود دارد مسئله معیشت مردم الویت بودجه 98 است.

مسئله معیشت مردم اولویت بودجه 98 است

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، قاسم احمدی لاشکی در جلسه شورای اداری شهرستان چالوس اظهار داشت: بودجه سالجاری بر شرایط تحریم بسته شد و دولت نیز به موقع و بر اساس آنچه قانون پیش بینی کرده است بودجه را به مجلس رسانده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: برای بودجه سال 97 صادرات نفت 2/5 میلیون بشکه در روز بسته شده بود اما با توجه به تحریم های امروز و نقشه های شوم آمریکا که به همه کشورها سفر می کند تا نفت ایران را نخرند در بودجه سال 98 1/5 میلیون بشکه در روز دیده شده است.

وی گفت: سال گذشته نوشتیم از سهم فروش نفت 32 درصد وارد صندوق توسعه ملی برای مسایل زیربنایی هزینه شود و هر سال 20 درصد نیز افزایش یابد اما امسال با توجه به شرایط موجود و با اجازه مقام معظم رهبری 20 درصد از سهم فروش نفت برای صندوق توسعه ملی درنظر گرفته می شود.

نماینده مردم چالوس ،نوشهر و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:استفاده از ارز درآمدی در سال 97 مبلغ 27 میلیارد دلار بوده که در بودجه سال 1398 این رقم 21میلیارد دلار در لایحه دولت آمده است.

وی بیان داشت: در بودجه سال 98 رشد حقوق،دستمزد مستمری بگیران و بازنشستگان 20 درصد بوده و معشیت مردم،امنیت،سلامت،آموزش و حفظ تولید و اشتغال از الویت های بودجه سال 98  می باشد.

احمدی لاشکی تصریح کرد: بودجه سال 97 385 هزار میلیارد تومان بسته شده بود که برای این مبلغ برای سال 1398 به میزان 407 هزار میلیارد تومان بسته شده است.

وی گفت: در بودجه سال 98 پیش بینی شده است 3 دهک بالایی در بحث یارانه ها حذف شوند  که مسئولین این بخش را به استانداران واگذار کردند که شخصا در این موضوع نقد دارم و معتقدم ممکن است بعضی از استانها به خوبی عمل کنند و بعضی استانها سلیقه ای برخورد کنند.

احمدی لاشکی تصریح کرد: در حوزه آموزش و پژوهش در سال 98، 78 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است که 43 هزار میلیارد تومان در بخش آموزش و پرورش و مابقی در بخش آموزش عالی و پزشکی است.

وی بیان داشت: پیش بینی بودجه آموزش و پرورش در بودجه امسال عاقلانه نیست و این کار خیانت به آموزش و پرورش است و به نظرم تحریم بهانه ای شد تا آموزش و پرورش را بزنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه