English

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس اظهار کرد :

امسال مبلغ ۴۰ هزار تومان برای آموزش دانش‌آموزان به عنوان شهریه تعیین شده است

فرج الله رزاقی گفت : یکپارچه‌سازی نوآموزان، آمادگی آنها برای پایه اول و آموزش مهارتی از اهداف ثبت نام برای نوآموزان در پیش دبستانی است.

امسال مبلغ 40 هزار تومان برای آموزش دانش‌آموزان به عنوان شهریه تعیین شده است

به گزارش خبرگزاری موج گلستان ،  فرج الله رزاقی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش اظهارداشت: 18 هزار دانش آموز گنبدکاووس در 65 مدارس غیرانتفاعی مشغول تحصیل هستند که از این تعداد مدارس نزدیک 80 درصد استحکام بنا ندارند.

وی افزود: بیشتر این مدارس منازل ویلایی قدیمی را اجاره می‌کنند که به همین سبب استحکام بنا ندارند.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس بیان داشت: در شهرستان 8 هزار و 170 نوآموز وجود دارد که از این تعداد 6 هزارو 663 نفر در پیش دبستانی‌های ما ثبت نام کردند.

رزاقی گفت: طرح ایران مهارت به صورت پایلوت در سال گذشته برای دانش آموزان متوسطه دوره اول در کشور در استان گلستان اجرا شد.گنبدکاووس با برگزاری 82 کلاس بالاترین جذب دانش آموز را در سطح استان در این طرح داشت.

وی اضافه کرد: سیاست امسال سازمان آموزش و پرورش بر این است که 20 درصد کل دانش‌آموز شهرستان باید در این طرح شرکت کنند.این طرح در رشته‌های تعمیر تلفن همراه، آرایشگری زنانه و مردانه، مکانیکی، تعمیر آسانسور به صورت 20 ساعت آموزش‌های لازم را انجام می‌دهد.سپس دانش آموزان مهارت تکمیلی را با گذراندن 200 ساعت آموزش در فنی و حرفه‌ای می‌آموزند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: امسال مبلغ 40 هزار تومان برای آموزش دانش‌آموزان به عنوان شهریه تعیین شده است که دانش آموزان مدارس شبانه روزی و تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به صورت رایگان از این آموزش‌ها بهره‌مند خواهند شد.

وی درباره وضعیت دانش آموزان شهرستان در مسابقات فرهنگی هنری و قرآنی استانی و کشوری ابراز کرد: دانش‌آموزان شهرستان در مسابقات قرآنی و فرهنگی 251 مقام استانی را کسب کردند و 83 درصد مدال‌ها و مقامات کسب شده کشوری در استان گلستان مربوط به دانش آموزان شهرستان گنبدکاووس است. مراسم تجلیلی برای این افراد در نظر گرفته شده که هفته آینده برگزار می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه