English

با استقبال اولیا و مسولان استان هرمزگان؛

دانش آموزان نخبه هرمزگانی وارد بندرعباس شدند

دانش آموزان نخبه استان هرمزگان که در مسابقات جهانی محاسبات ذهنی و چرتکه ای مالزی و همچنین جشنواره جوان خوارزمی کشور برای استان افتخار آفریدند، شب گذشته در میان استقبال گرم مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان، فرماندار بندرعباس و همچنین اولیا و مربیان، وارد فرودگاه بندرعباس شدند.

 دانش آموزان نخبه هرمزگانی وارد بندرعباس شدند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «موسی دادی زاده سرخایی»، مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان، در حاشیه این استقبال با بیان اینکه همه برنامه ها و ظرفیت های آموزش و پرورش برای کشف خلاقیت ها و نمایش توانمندی دانش آموزان هرمزگانی در عرصه های ملی و بین المللی فراهم است، اظهار کرد: خوشبختانه در سایه مشارکت اولیا و تلاش معلمان و مدیران و حمایت و برنامه ریزی مسوولان، دو دستاورد بزرگ ملی و بین المللی را در مسابقات محاسبات ذهنی و چرتکه ای کشور مالزی و همچنین جشنواره جوان خوارزمی کشور برای هرمزگان به دست آوردیم که هر دو موفقیت نشان از هوش و توان و استعداد و قابلیت دانش آموزان هرمزگانی برای کسب افتخارات بزرگ است.

وی با بیان اینکه در این دور از افتخارآفرینی دانش آموزان هرمزگانی، شاهد موفقیتی بزرگ در جشنوره جوان خوارزمی بودیم، افزود: این دستاورد برای اولین بار حاصل شد که طی آن، در مرحله نهایی و در بخش دانش آموزی، دو طرح برگزیده کشوری به نام دانش آموزان نخبه هرمزگانی ثبت شده است.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در این جشنواره و در بخش دانش آموزی، از مجموع 8 هزار 642 طرح، 52 طرح به مرحله داوری نهایی کشوری راه پیدا کردند که سه طرح مربوط به استان هرمزگان بود.

وی با بیان اینکه در مرحله نهایی دو طرح از مجموع سه طرح هرمزگان، برگزیده کشوری شدند، خاطر نشان کرد: با این افتخارآفرینی، رتبه چهارم کشور به هرمزگان رسید که این مهم نشان از خودباوری و تحقق هدف «ما می توانیم» در دانش آموزان استان هرمزگان است.

دادی زاده طرح های برگزیده از استان هرمزگان را مجموعه شعر «من بین زمین وآسمان گیرکرده ام» کار  «امین صمدی» از ناحیه یک و قابلیت های گردشگری روستای سرارو میناب کار مشترک «محمد سالاری» و «علیرضا صالحی» از میناب اعلام کرد.

وی همچنین با اشاره به درخشش دانش آموزان هرمزگانی در بیست و سومین دوره مسابقات بین المللی ucmas (محاسبات ذهنی و چرتکه ای) در کشور مالزی گفت: در این دوره از مسابقات 43 کشور در قالب سه هزار دانش آموز با هم به رقابت پرداختند که از  117 منتخب دانش آموزان کشور ایران، 16 دانش آموز منتخب استان هرمزگان با درخشش خود و پشت سرگذاشتن رقیبانی از کشورهای مدعی از جمله آمریکا، انگلیس، کانادا، اسپانیا، آلمان، هلند و استرالیا، رتبه های جهانی را کسب کردند.

این مسوول در پایان گفت: آموزش و پرورش هرمزگان با تکیه بر اهداف سند تحول بنیادین و فراهم کردن بستر لازم، در جهت توسعه فرهنگ پژوهش و تحقیق و نوآوری، اولویت برنامه های مدارس خود را بر این مهم متمرکز کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی