English

در مسابقات بین المللی محاسبات ذهنی و چرتکه ای مالزی صورت پذیرفت؛

کسب رتبه های جهانی توسط دانش‌آموزان هرمزگانی

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان از درخشش دانش آموزان هرمزگانی در بیست و سومین دوره مسابقات بین المللی ucmas (محاسبات ذهنی و چرتکه ای) در کشور مالزی خبر داد.

کسب رتبه های جهانی توسط دانش‌آموزان هرمزگانی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «موسی دادی زاده سرخایی» با اعلام این خبر افزود: در این دوره از مسابقات که به میزبانی کشور مالزی برگزار شد 43 کشور در قالب سه هزار دانش آموز با هم به رقابت پرداختند که از این تعداد 117 نفر منتخب دانش آموزان ایران بودند.

وی ادامه داد: از مجموع نفرات تیم ایران که به عنوان نخست این دوره از رقابت ها دست یافت، 16 دانش آموز منتخب استان هرمزگان بودند که با درخشش خود رتبه های جهانی را کسب کردند.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان تیم منتخب هرمزگان از نواحی یک و دو بندرعباس و شهرستان قشم بودند که «رها بقایی پوری» و «فاطمه راهگان» مقام قهرمانی جهان، «امیرحسین شریفی»، «فاطمه حسینی پور»، «آرسام رجب زاده»، «محمد صدرا نیرومند»، «یاسمن شمسی» و «محمد کریم زاده» مقام اول جهان، «امین طاها قلعه نویی»، «دینا جعفری» و «یلدا عطار» مقام دوم جهان و همچنین «سام احمدی»، «ثنا صدراله کلاری»، «سپهر زینلی زاده»، «امیر حسین لاهوتی» و «امیر محمد منصورلکورح» مقام سوم این دوره از مسابقات را کسب کردند.

دادی زاده یادآور شد: دانش آموز شرکت کننده در این رقابت ها توانستند با پشت سرگذاشتن رقیبانی از آمریکا، انگلیس، کانادا، اسپانیا، آلمان، هلند و استرالیا هوش محاسبه ای خود را به رخ حریفان قدرتمند کشورها اروپایی و آمریکایی بکشند.

وی سیستم محاسبه ذهنی و چرتکه ای را یک سیستم نوآورانه محاسبه ای عنوان کرد و گفت: این روش سبب افزایش ظرفیت ذهن و مهارتهایی از قبیل مدیریت زمان، بهبود درک مفاهیم ریاضی، تمرکز و توانایی حل مساله، بهبود حافظه و افزایش قدرت مهارت های ذهنی و اعتماد به نفس در دانش آموزان می شود و زندگی روزمره نیز نقش اساسی دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان تاکید کرد: دانش آموزان هرمزگانی در سال های اخیر با کسب موفقیت های مهم ملی و بین المللی در عرصه های علمی، پژوهشی و فرهنگی ورزشی برای ایران اسلامی افتخار آفرین بوده اند.

دادی زاده در پایان خاطرنشان کرد: تمرکز آموزش و پرورش هرمزگان بر گسترش و نهادینه کردن فرهنگ پژوهش و تحقیق و  نوآوری با محوریت سند تحول بنیادین در مدارس است و رویکرد پژوهشی محوری را اولویت فعالیت معلمان و مدیران مدارس اعلام کرده ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه