English

عکس هنرمند کردستان در جشنواره بین المللی فائو برگزیده شد

سالار ارکان، هنرمند عکاس کردستانی توانست عنوان نخست و برگزیده مسابقات بین المللی عکاسی با عنوان اهمیت کوهستان که توسط سازمان فائو برگزار شد را به خود اختصاص دهد.

عکس هنرمند کردستان در جشنواره بین المللی فائو برگزیده شد

سالار ارکان در گفتگو با خبرنگار موج اظهار کرد: سازمان فائو در سال 2018 فراخوان مسابقه بین المللی عکاسی با موضوع اهمیت کوهستان را اعلام کرد که بنا بر اعلام این سازمان  بیش از 138 مدخل از 45 کشور برای رقابت به این سازمان دریافت شد.

این هنرمند عکاس سنندجی افزود: بعد از اعلام اسامی منتخبین این جشنواره تصویری نورپردازی مشعل در مراسم نوروزی و یا سال نو در یکی از روستاهای کردستان توانست عنوان نخست این جشنواره را به خود اختصاص دهد.

وی ادامه داد: مسابقات بین المللی عکاسی توسط سازمان فائو به منظور افزایش آگاهی از اهمیت کوه های سراسر جهان برگزار شد و از شرکت کنندگان خواسته شده است تا تصاویری را نشان دهند که چرا کوه ها به آنها و جوامع آنها مهم است.

سالار ارکان هنرمند عکاس کردستانی متولد سال 1376 در شهر سنندج است و حدود سه سال است بطور حرفه ای در حوزه عکاسی فعالیت می کند.

این عکاس کردستانی توانسته تاکنون در جشنواره های مختلف داخلی و خارجی بدرخشد که نمونه آن کسب مدال افتخار جشنواره ویکتور پولینسکی قرقیزستان در سال 2017 و کسب رتبه های دوم و سوم بخش زبان و فرهنگ جشنواره دانشگاه ورشو لهستان در سال 2018 است.

سالار ارکان شرکت در 25 نمایشگاه گروهی داخلی و خارجی را در کارنامه فعالیت کاری خود دارد و علاوه بر این 30 اثر او هم به بخش نمایشگاهی جشنواره های داخلی و خارجی راه یافته است.

به تازگی نیز نمایشگاه عکس وی شامل 14 تابلو  عکس از مجموعه نوروز کردستان در جزیره پیکو مرکز نمایشگاه های شهر مادالنا کشور پرتغال دایر شد که این نمایشگاه از 11 دسامبر 2018 (20 آذر ماه) تا آوریل 2019 برابر با فروردین سال 98 به مدت سه ماه برپا خواهد بود.

یک عکس این هنرمند جوان کُرد هم به عنوان عکس روز نشنال جئوگرافی انتخاب شد و تعداد دیگری از آثار او هم در مجلات داخلی و خارجی چاپ شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه