English

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد:

از ظرفیت حرم های مطهر و اماکن مذهبی برای گسترش گردشگری زیارت استفاده شود

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: باید از ظرفیت حرم های مطهر و اماکن مذهبی برای گسترش گردشگری زیارت بهره برد.

از ظرفیت حرم های مطهر و اماکن مذهبی برای گسترش گردشگری زیارت استفاده شود

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، حجت الاسلام احمد مازنی رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری استان فارس با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت حرم های مطهر و اماکن مذهبی برای گسترش گردشگری زیارت بهره برد، زیارت را از محورهای مهم و قابل توجه صنعت گردشگری دانست.

وی افزود: در ایران در کنار حرم امام رضا(ع)، حرم حضرت معصومه(س) و حرم حضرت شاهچراغ(ع) نقاط مختلف زیارتی داریم که می توانند در کنار اماکن مذهبی ادیان دیگر از جمله کلیساها در طرح گردشگری زیارت، گردشگران زیادی را جذب کند.

مازنی تاکید کرد: در عین حال اگر قرار است حوزه گردشگری رونق پیدا کند، نیازمند موازنه در عرصه بین الملل هستیم. باید به جز رژیم اشغالگر قدس با مابقی کشورها برای رونق گردشگری وارد مذاکره شویم.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: باید در یک فرایند گفتگو محور تلاش کنیم که برای توسعه گردشگری گامهای بزرگی برداریم.

وی همچنین با تاکید بر این‌که «باید از اختلاف نظرها برای رسیدن به یک موازنه مشترک در ارکان نظام استفاده کرد»، افزود: عناصری که در سازمان میراث فرهنگی و بخش خصوصی در عرصه گردشگری موثر هستند باید به شکل آنلاین و به روز دانش و فناوری اطلاعات این حوزه را کسب اطلاع کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که «در گردشگری نیز باید شرایط برای حضور همه اقشار و ملت‌ها فراهم شود»، گفت: در سازمان میراث فرهنگی و در مجموعه حاکمیت نیاز به موازنه، هماهنگی و همدلی برای ایجاد گردشگری مطلوب جمهوری اسلامی داریم.

وی همچنین با تاکید بر این‌که «باید از اختلاف نظرها برای رسیدن به یک موازنه مشترک در ارکان نظام استفاده کرد»، افزود: عناصری که در سازمان میراث فرهنگی و بخش خصوصی در عرصه گردشگری موثر هستند باید به شکل آنلاین و به روز دانش و فناوری اطلاعات این حوزه را کسب اطلاع کنند .

مازنی با تاکید بر ضرورت‌های کیفی فرهنگی در عرصه گردشگری، ایجاد درک مشترک از گردشگری، آموزش سرمایه انسانی، ایجاد موازنه در حوزه بین‌الملل، مشخص شدن اولویت‌ها در حوزه گردشگری و تبدیل تحریم به فرصت در این صنعت را از مهمترین این ضرورت‌ها دانست.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این که «بخشی از عوامل موثر در گردشگری ذی‌نفعان و تشکل‌های مردم نهاد است»، افزود: نگاه‌های متفاوتی در این عرصه وجود دارد.

تشکیل این نمایشگاه موجب رشد کمی و کیفی گردشگری در ایران باشد.

وی بیان کرد: مسیر گردشگری در حال رشد و توسعه است اما نیاز است که کار بیشتری شود.

مازنی اظهار کرد: ممکن است نگاه به گرشگری این باشد که باید شرایط را برای همه مردم دنیا فراهم کنیم و نگاه دیگر عکس این است که باید داریم به یک موازنه و گردشگری مطلوب ایران را تعریف کنیم.

وی ادامه داد: ملت ها و گردشگران به دنبال فساد در دنیا و مقاصد گردشگری نیستند که اگر این بود گردشگران به ایران نمی آمدند که به دیدن آثار باستانی بروند بنابر این باید دست گردشگران و کسانی که تلاش می کنند برای آمدن گردش به کشور بوسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی