English

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی مطرح کرد؛

راه اندازی جنگ تجاری علیه ایران از سوی غرب/ورود نخستین ترانزیت کالا از چین به بندر انزلی در آینده نزدیک

مدیر عامل سازمان منطقه ازاد انزلی در جمع مدیران رسانه های گیلان گفت: آمریکا جهت جبران عقب‌ماندگی در حوزه تجارت جهانی، آغازگر جنگ تجاری و برهم زدن تجارت جهانی است.

راه اندازی جنگ تجاری علیه ایران از سوی غرب/ورود نخستین ترانزیت کالا از چین به بندر انزلی در آینده نزدیک

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، رضا مسرور، امروز در نشست هم‌اندیشی مدیران مسئول خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان در منطقه آزاد انزلی با اشاره به جنگ تجاری آمریکا اظهار کرد: آمریکا جهت جبران عقب‌ماندگی در حوزه تجارت جهانی، آغازگر جنگ تجاری و برهم زدن تجارت جهانی است.

رضا مسرور

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه آمریکا بازنده اصلی این جنگ خواهد بود افزود: هدف اصلی آمریکا، ایران نیست و تحریم‌ها و تهدیدها علیه ایران کوتاه مدت است.

وی با اشاره به مزیت‌های گیلان و صنایع اولویت‌دار استان تصریح کرد: صنایع گازمحور چون شیشه، کاشی، سیمان و پتروشیمی نخستین اولویت استان است که۵۰ درصد ارزش افزوده مربوط به این صنایع بوده و باید در جنوب استان راه‌اندازی شود.

مسرور با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی کوچکترین منطقه آزاد کشور بوده و با محدودیت زمین جهت راه‌اندازی برخی صنایع مواجه است تصریح کرد: صنایع پالایشگاهی نیز باید مورد توجه قرار گرفته و از معافیت مالیاتی در نقاط مختلف برخوردار باشند.

وی سومین اولویت استان را صنایع برق محور دانست و گفت: صنایع مربوط به مواد غذایی نیز باید مورد توجه قرار گیرد زیرا امکان صادرات آن در استان وجود داشته و موجب تقویت کشاورزی می‌شود.

رضا مسرور

لزوم توجه به صنعت گردشگری با توجه به نرخ ارز

مسرور بر لزوم توجه به صنعت گردشگری با توجه به نرخ ارز تاکید کرد و گفت: گیلان استانی گردشگرپذیر و برخوردار از مواهب طبیعی است که با فراهم سازی زیرساخت‌ها می‌توان سهم زیادی در جذب گردشگر داشت.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی تاکید کرد: بابد منابع را به سمت مکان‌های برخوردار از مزیت نسبی هدایت کرده تا اتلافی صورت نگیرد.

وی با تاکید بر تقویت زیرساخت‌های گردشگری، فراهم‌سازی زیرساخت را مهمترین عامل در توسعه کشور دانست و خاطرنشان کرد: منطقه آزاد انزلی فاقد زیرساخت‌های لازم جهت توسعه بوده و تلاش کردیم طی پنج سال گذشته این زیرساخت‌ها را در منطقه ایجاد کنیم و هم‌اکنون جز مناطق آزاد برتر کشور در زیرساخت‌ها هستیم.

مسرور اذعان کرد: منطقه آزاد برای توسعه تجارت شکل گرفته که با ایجاد زیرساخت امکان‌پذیر می‌شود.

وی با بیان اینکه بندر کاسپین از لحاظ ظرفیت از بزرگترین مناطق آزاد شمال کشور است تصریح کرد: کاسپین به همت بخش خصوصی احداث شد و طی دو سال آینده تکمیل می‌شود.

رضا مسرور

ورود کالا از شانگهای چین به گیلان و انزلی در آینده نزدیک

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با اشاره به دو کریدور شمال به جنوب و کریدور چین به انزلی افزود: این مسیر طراحی شده تا کالا از شانگهای چین با حمل و نقل ترکیبی وارد گیلان و انزلی شود که در اینصورت موجب اشتغالزایی و رونق استان خواهد شد.

وی با بیان اینکه مدل کسب و کار در گیلان متفاوت است تصریح کرد: گیلان استانی ساحلی و همجوار با کشورهای حوزه قفقاز است که باید از ظرفیت‌های کشورهای همسایه استفاده کند.

مسرور معاهده اوراسیا را از مزیت‌های مهم استان اعلام و بر بهره‌گیری از این فرصت تاکید کرد و افزود: گردشگری دریایی بخش مهم و مزیت استان است که باید زیرساخت‌های مربوط به این بخش هرچه زودتر تامین شود.

وی خواستار ایجاد مرکز تفریحات دریایی در همه شهرستان‌های ساحلی استان شد و افزود: امسال ۳۹ هزار گردشگر از مرکز تفریحات دریایی انزلی بهر‌ه‌مند شدند.

مسرور تاکید کرد: باید تنگ‌نظری‌ها را کنار گذاشته و با تفکر و هم‌افزایی استان را توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه اسکله‌های تفریحی و ماریناها موجب افزایش درآمد می‌شوند افزود: گردشگری دریایی با زیرساخت شکل می‌گیرد که باید با ایجاد این مزیت سرمایه گذار را وارد استان کرد.

مسرور با اشاره به احداث پارک لجستیک با زیربنای ۵۰ هکتار در منطقه آزاد انزلی اذعان کرد: هر نقطه‌ایی از گیلان این ظرفیت را دارد که جز منطقه آزاد انزلی محسوب شود.

رضا مسرور

به گزارش موج، در پایان این نشست از معصومه پاداش ستوده، سرپرست خبرگزاری موج در گیلان به دلیل پوشش بهنگام اخبار و رویدادهای سازمان منطقه ازاد انزلی تجلیل شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه