English

سفر یک گروه از مقامات آمریکایی به ارمنستان

یک هیئت آمریکایی در سفر به ارمنستان بخش‌های خصوص و دولتی در این کشور را در جریان اجرای تحریم‌ها علیه ایران قرار داده‌اند.

سفر یک گروه از مقامات آمریکایی به ارمنستان

به گزارش موج و به نقل از آرم رادیو (رادیو رسمی ارمنستان)، یک تیم متشکل از مقامات آمریکایی در سفر اخیر خود به ارمنستان دولت این کشور و بخش خصوصی را در جریان اجرای تحریم‌های اقتصادی علیه ایران که از روز پنجم نوامبر اجرایی شده است، قرار دادند.

سفارت واشنگتن در ایروان با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که کارشناسان مربوطه از وزارت امورخارجه و خزانه‌داری آمریکا روزهای پنج‌شنبه و جمعه با مقامات دولت ارمنستان دیدار کردند که بخشی از تلاش‌های واشنگتن برای توجیه سیاست تحریم آمریکا علیه ایران در سراسر جهان است.

در این اطلاعیه آمده است که این مقامات آمریکایی همچنین با معاون بانک مرکزی ارمنستان و بانک‌های خصوصی، اعضای اتاق بازرگانی و کارشناسان اندیشکده‌ها و دانشگاه‌های ارمنستان دیدارهایی داشته‌ و توضیح داده‌اند که هدف از تلاش های آمریکا برای فشار حداکثری بر ایران تغییر آن چیزی است که آمریکا رفتار مخرب ایران در منطقه می‌خواند.

دولت ارمنستان تاکنون درباره دیدار و رایزنی‌ها با مقامات آمریکایی اظهار نظری نکرده است.

بنابر این گزارش، سفر این هیئت آمریکایی در حالی انجام شده است که جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا نیز یک ماه پیش به ارمنستان رفت و تحریم‌ها علیه ایران یکی از موضوعات اصلی در رایزنی‌های وی با سران ارمنستان بوده است.

تحریم‌های آمریکا علیه ایران بخشی از تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای در ماه مه بود که حوزه صادرات نفت و بانکداری ایران را هدف قرار می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی