English

در جلسه شورای آموزش و پرورش با حضور استاندار گیلان مطرح شد؛

توزیع عادلانه امکانات در بین دانش آموزان/ بهره گیری از توان تشکل های مردم نهاد در کاهش بی سوادی

در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گیلان بر لزوم توزیع عادلانه امکانات در بین دانش آموزان، توجه به مدارس شبانه روزی تاکید شد.

توزیع عادلانه امکانات در بین دانش آموزان/ بهره گیری از توان تشکل های مردم نهاد در کاهش بی سوادی

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان،  مصطفی سالاری استاندارگیلان دراین جلسه با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی، افزود: ارج نهادن به مقام میرزا کوچک خان و زنده نگهداشتن آرمان ها و اندیشه هایش نباید به برگزاری مراسم بزرگداشت ختم شود بلکه لازم است تا مولفه های فکری، عملی و شخصیتی ایشان به عنوان چهره برجسته ملی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مطالعات تاریخی نشان می دهد که گیلان در تمامی نقاط صاحب تمدن، فرهنگ و ادب غنی است، تصریح کرد: معرفی داشته ها و ظرفیت ها در ابعاد مختلف می تواند این استان را در سطح کشور و حتی بیرون از مرزها بیش از پیش معرفی کند.

سالاری با اشاره نقش آموزش و پرورش در توسعه فرهنگی، این نهاد را تربیت کننده نسل ها خواند و گفت: توجه به نیازهای آموزشی باید در کنار پرورش فکری آنان قرار گیرد.

توزیع عادلانه امکانات در بین دانش آموزان

وی ضمن تاکید بر لزوم توزیع عادلانه امکانات در بین دانش آموزان، توجه به مدارس شبانه روزی را رویکردی مهم خواند و گفت: تخصیص اعتبار برای این مدارس حتی از پروژه های زیرساختی نیز اهمیت بیشتری دارد زیرا در این بین انسان های خودساخته و استعدادهای قابل شکوفایی کشف می شود که آینده کشور را متحول می کند.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: در مسیر سوادآموزی و انسداد مبادی بی سوادی باید به سنین پایین تر و افراد بی سواد در گروه سنی جوان نگاه ویژه ای داشت.

رفع تبعیض تحصیلی نیازمند فرهنگ سازی و جنبش های مردمی

سالاری رفع تبعیض تحصیلی را نیازمند فرهنگ سازی و جنبش های مردمی دانست و افزود: تمامی افراد در هر جایگاه و منصبی می توانند مروج توسعه دانش از طریق جذب مشارکت های مردمی باشند تا هیچ کودکی به دلیل مشکل مالی و معیشتی از تحصیل باز نماند.

جلسه شورای آموزش و پرورش استان گیلان1

نماینده عالی دولت در گیلان یادآور شد: با توجه به اینکه در حال حاضر روش سنجش توانمندی های دانش آموزان برای ورود  به دانشگاه برگزاری کنکور است، باید با این رویکرد همسو بود و تلاش کرد تا بسترهای عدالت اجتماعی از طریق بهبود روند آموزشی و فراهم کردن برخی امکانات کمک درسی فراهم شود.

بهره گیری از توان تشکل های مردم نهاد در کاهش بی سوادی

وی بهره گیری از توان تشکل های مردم نهاد را ضرورتی در کاهش بی سوادی خواند و گفت: بهره گیری از رویکرد گفتمان و جریان سازی فرهنگی با کمک مبلغان دینی، خیرین، بخشداران و افراد سرشناس تاثیر بیشتری را به همراه دارد.

سالاری صرفه جویی در هزینه کرد اعتبارات، برگزاری المپیادهای ورزشی در مدارس، توجه به امور فرهنگی، فراهم کردن بسترهای نشاط اجتماعی و بهره گیری مطلوب از امکانات رفاهی و تفریحی بجای ساخت تاسیسات جدید را مورد بحث قرار داد و خواستار توجه به اثربخشی نشست ها، مصوبات و تصمیم ها در حوزه آموزشی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی