English

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس در همایش برنامه ملی شهاب:

حوزه هنری پرورش آینده سازان فرهنگ و هنر را وظیفه خویش می داند

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس در نشست هم اندیشی برنامه ملی شهاب گفت: حوزه هنری پرورش آینده سازان فرهنگ و هنر را وظیفه خویش می داند.

حوزه هنری پرورش آینده سازان فرهنگ و هنر را وظیفه خویش می داند

به گزارش خبرگزاری موج از فارس به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس، محمد کرم اللهی رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس در نشست هم اندیشی برنامه ملی شهاب که با حضور مدیران و کارشناسان حوزه هنری و بنیاد نخبگان فارس و دانش اموزان نخبه و اولیاء آنان برگزار شد با بیان اینکه  حوزه هنری پرورش آینده سازان فرهنگ و هنر را وظیفه خویش می داند اظهار داشت: آینده مفهومی منقطع از امروز نیست و برای ساختن فردا باید از امروز کمر همت را بست.

وی ضمن معرفی کارشناسان مرتبط با این طرح افزود: در برنامه ملی شهاب امسال حضور پررنگی داشته ایم و تلاش کردیم از زبده ترین و نخبه ترین کارشناسانمان را برای پرورش استعدادهای برتر و پرورش نخبگان آینده حوزه فرهنگ و هنر استفاده کنیم.

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس ادامه داد: خوشبختانه با تعاریف جدیدی که در دنیا مطرح شده هوش و استعداد درخشان و فرد نخبه و باهوش صرفا به کسی که در زمینه ریاضی و علوم تجربی مستعد است اطلاق نمی شود و این تعریف توسعه یافته است.

وی با اشاره به تعاریف جدید و نوآوری های مرتبط در تعریف هوش گفت: با توسعه تعریف هوش، این مفهوم  به 8 عرصه مختلف گسترش یافته که سه بخش در حریم فعالیت های حوزه هنری قرار می گیرد و این سه محور عبارتند از هوش کلامی و زبانی، هوش هنری و هوش فضایی.

کرم اللهی تصریح کرد: هوش زبانی با عرصه های ادبیات و زبان سر و کار دارد ، هوش هنری با رشته های هنری ارتباط دارد و هوش فضایی نیز با تجسم و پرسپکتیو و هنرهای تجسمی و معماری مرتبط است و از این سه منظر حوزه هنری وارد این بخش از برنامه ملی شهاب شده است.

در بخش دیگری از این نشست دکتر فخارزاده معاون بنیاد نخبگان استان فارس گفت: برنامه ملی شهاب حاصل حرکتی مشترک بین بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش است و مجمع خیرین نخبه پرور و حوزه هنری نیز هرکدام بخش مهمی از این جریان را بر عهده دارند.

وی گفت: براساس برنامه های علمی و مدونی که از طریق آموزش و پرورش و در مدارس زیر نظر بنیاد نخبگان انجام شد دانش اموزان مستعد انتخاب شدند و سپس با همکاری حوزه هنری مرحله استعداد سنچی هنری آنان صورت گرفت و نهایتا این عزیزان انتخاب شدند.

معاون بنیاد نخبگان استان فارس گفت: در این مرحله علاوه بر برنامه های آموزشی که از سوی حوزه هنری فارس تدارک دیده شده مجموعه ای از مشاوران و روانشناسان داوطلب شده اند تا این عزیزان و خانواده هایشان را یاری کنند.

در ادامه این مراسم فاطمه کرم اللهی هاشم کرونی اصغر گروسی و مهدیا علیزاده و دهقان کارشناسان حوزه هنری و بنیادنخبگان استان فارس نقطه نظرات خویش را با حضار در میان گذاشتند و پس از پرسش و پاسخ با حاضرین مشاوران و روانشناسان با دانش اموزان مستعد و نخبگان اینده دیدار و گفت و گو کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه