English

فرماندار شهرستان رشت اعلام کرد:

سهم شهرستان رشت در اشتغال روستایی۹۳ میلیارد و ۸۵۳ میلیون تومان است/اقتصاد مقاومتی راهبرد اساسی نظام و دولت

فرماندار شهرستان رشت در جلسه کارگروه اشتغال، سهم شهرستان رشت در اشتغال روستایی را ۹۳ میلیارد و ۸۵۳ میلیون تومان اعلام کرد.

سهم شهرستان رشت در اشتغال روستایی۹۳ میلیارد و ۸۵۳ میلیون تومان است/اقتصاد مقاومتی راهبرد اساسی نظام و دولت

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، میرشمس مومنی زاده، فرماندار شهرستان رشت در جلسه کارگروه اشتغال هدف از تشکیل کارگروه اشتغال را رونق اشتغال در شهرستان دانسته و اظهار داشت:  لازمه ی تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی به عنوان راهبرد اساسی نظام و دولت و بهبود معیشت مردم و ایجاد فرصت های شغلی، توزیع  عادلانه و بموقع تسهیلاتی است که دولت اختصاص داده است.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اینکه تسهیلات باید به نفع تولید و سرمایه گذاری جذب گردد،  خاطر نشان کرد: رونق سرمایه گذاری و حمایت از تولید کننده در شرایط دشوار اقتصادی کنونی،  برای دولت، استانداری و فرمانداری بسیار حائز اهمیت بوده و به طور جدی پیگیر عملکرد دستگاه ها و بانک ها در این بخش هستیم.

وی با تاکید بر ضرورت اهتمام دستگاه ها و بانک های عامل در جذب و پرداخت تسهیلات اشتغال زایی ضمن قدردانی از دستگاه ها و بانک های موفق، تصریح نمود: پیشرفت دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها هر هفته بررسی شده و از دستگاه ها و بانک های برتر در جلسه آینده اشتغال شهرستان رشت با لوح سپاس،  قدردانی خواهد شد.

 مومنی زاده افزود:  هیچ توجیهی از دستگاه ها و بانک های عامل ولو بانک های خصوصی که در مقایسه با ماه پیش، دارای عملکردی مطلوب در امر پرداخت تسهیلات نیستند، پذیرفته نبوده و دستگاه ها و بانک های ضعیف در این بخش معرفی می شوند.

کارگروه اشتغال رشت

لزوم اهتمام جدی بخشداران در پیگیری تسهیلات اشتغال زایی

وی با تاکید برلزوم اهتمام جدی بخشداران، جزیی نگری، نکته بینی و عملکرد کارشناسی شده در رابطه با موارد مربوط به تسهیلات اشتغال زایی، گفت:  بخشداران باید در پیگیری مسائل بخش با مدیران استان و شهرستان ارتباط برقرار کرده و در این زمینه هیچ گونه ممانعتی برای آنها وجود نداشته ؛ بلکه یکی از شاخص های مثبت در ارزیابی عملکرد بخشداران خواهد بود.

فرماندار رشت با اشاره به دستگاه‌ها و بانک‌هایی که در جذب اعتبار حائز رتبه ی نخست گردیده اند ، تصریح نمود: در اشتغال روستایی، بانک توسعه و تعاون پرداخت ۱۳۰ درصدی داشته و جهاد کشاورزی با جذب ۱۹ میلیارد تومان، معادل ۳۷ درصد را از آن خود کرد.

مومنی زاده همچنین افزود: در بخش اشتغال فراگیر بانک سپه ۱۰ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان جذب اعتبار، معادل ۸۱ درصد داشته ، صنعت، معدن و تجارت توانست ۱۹ درصد جذب اعتبار داشته و همچنین میراث فرهنگی و گردشگری نیز از لحاظ معرفی تعداد طرح ها ، بالاترین رتبه در دستگاه‌ها را دارد.

فرماندار رشت با بیان اینکه سهم شهرستان رشت در اشتغال روستایی، ۹۳ میلیارد و ۸۵۳ میلیون تومان است، گفت: تاکنون در بخش روستایی ۲۳۷ میلیارد و ۵۱۷ میلیون تومان طرح به بانک‌ها معرفی شد که در مرحله اول 52 میلیارد و 934 میلیون تومان اختصاص داده شد و ۴ بانک عامل شامل توسعه و تعاون، پست بانک، جهاد کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید برای پرداخت اشتغال روستایی در نظر گرفته شده اند.

وی همچنین بیان داشت: تاکنون در بخش اشتغال روستایی طرح ها در مجموع به مبلغ 41 میلیارد و 248 میلیون تومان منتج به قرارداد شده که 36 میلیارد و 18 میلیون تومان پرداخت انجام گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه