English

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اعلام کرد؛

برخورد قاطع دستگاه قضایی با مخلین امر وقف/ پرونده های حوزه وقف در شعب ویژه رسیدگی می شوند

رئیس کل دادگستری هرمزگان با بیان اینکه دستگاه قضایی دو نوع نگاه حمایتی و برخوردی به حوزه وقف دارد، تصریح کرد: با مخلین امر وقف قاطعانه برخورد می‌شود.

برخورد قاطع دستگاه قضایی با مخلین امر وقف/ پرونده های حوزه وقف در شعب ویژه رسیدگی می شوند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین اکبری در همایش بزرگ یاوران وقف اظهار کرد: دستگاه قضایی از  فریضه وقف حمایت می کند و با مخلین این حوزه برخورد قانونی خواهد کرد.

وی افزود: شخصی که ملک و یا خدمتی را وقف کند، به عنوان عمل خیر و پسندیده، مورد حمایت دستگاه قضایی است و اگر فردی برای او به صورت غیرقانونی و به ناحق مزاحمت ایجاد کند، مانع او شود و یا در کارش اخلال به وجود آورد با او برخورد قضایی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تصریح کرد: اگر واقف، ملکی را اعم از زمین، ساختمان و یا واحد تولیدی وقف نموده و فردی آن را تصرف عدوانی کند جرم مرتکب شده و به پرونده وی خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.

عالی ترین مقام قضایی استان در ادامه افزود: گاهی افرادی با جعل اسناد، واقف را در یک دعوا و نزاع صوری وارد می کنند و ادعا دارند که ملک وقفی به واقف تعلق ندارد که در این صورت پس از احراز جعلی بودن اسناد، هم حبس و هم مجازات سنگینی در انتظار متخلفین و مجرمین خواهد بود.

اکبری از خیانت در امانت به عنوان یکی دیگر از جرائم حوزه وقف یاد کرد و گفت: متولی موقوفات که امین است تا زمانی که تعدی و تفریط نکرده باشد بر او حرج و گناهی نیست اما اگر تعدی و تفریط او احراز شود به عنوان خائن در امانت مورد بازخواست قرار خواهد گرفت.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان به تشریح نگاه برخوردی دستگاه قضایی نیز پرداخت و بیان کرد: تمامی پرونده هایی حوزه وقف در شعب ویژه اوقاف و با سرعت و دقت کافی مورد بررسی قرار می گیرد و احکام متناسب قانونی صادر می شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی