English

استاندار کرمانشاه اعلام کرد:

بازسازی ۱۷ هزار واحد تخریبی و ۵۳ هزار واحد تعمیر در مناطق زلزله‌زده

استاندار کرمانشاه در مراسم یادبود درگذشتگان زلزله کرمانشاه که در روستای کوییک حسن سرپل ذهاب، گفت: از 68 هزار واحد تعمیری مناطق زلزله‌زده تاکنون 53 هزار واحد تعمیر و 17 هزار واحد تخریبی احداث‌شده است.

بازسازی 17 هزار واحد تخریبی و 53 هزار واحد تعمیر در مناطق زلزله‌زده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، هوشنگ بازوند با تأکید بر اینکه دولت در بازسازی مناطق زلزله‌زده کم‌کاری نکرده است، ابراز داشت: در زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته علاوه بر درگذشت جمعی از مردم، 6 هزار میلیارد تومان خسارت به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه وارد شد که برای جبران این خسارت‌ها باقیمت‌های امروز باید 10 تا 12 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت بگیرد.

وی خاطرنشان ساخت: دولت بدون هیچ منتی در حال بازسازی مناطق زلزله‌زده است و تا امروز برای بازسازی این مناطق 10 هزار و 855 میلیارد تومان بار مالی متحمل شده و بدون هیچ منتی تا پایان بازسازی در کنار مردم خواهد بود.

بازوند تصریح کرد: مجموع کمک‌های مردم و هلال‌احمر 394 میلیارد تومان بوده، درحالی‌که دولت تنها برای کمک‌های بلاعوض 1552 میلیارد تومان، برای ما به تفاوت وام‌های ارزان‌قیمت بازسازی 2900 میلیارد تومان و برای سود امهال تسهیلات 1300 میلیارد تومان پرداخت کرده است.

استاندار کرمانشاه در خصوص بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه گفت: چند ماه اول پس از وقوع زلزله صرف اسکان اضطراری و موقت زلزله‌زدگان شد و بخشی از زمان را نیز به دلیل بارندگی از دست دادیم و درواقع حدود 9 ماه زمان مفید داشتیم که در این مدت 70 هزار واحد مسکونی بازسازی یا تعمیر شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه