English

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز:

سامانه جامع مدیریت اطلاعات پسماند شیراز، کشوری شد

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز از کشوری شدن سامانه جامع مدیریت اطلاعات پسماند شیراز خبر داد.

سامانه جامع مدیریت اطلاعات پسماند شیراز، کشوری شد

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، مهندس خوشبخت رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز با اعلام اینکه سامانه جامع مدیریت اطلاعات پسماند شیراز، کشوری شد گفت: در حوزه مدیریت پسماند کشور، استقرار سیستم مدیریت یکپارچه و افزایش دقت و راندمان عملیاتی، کمک شایانی به مدیریت هزینه‌ها و ریسک موجود می کند.

وی افزود: با هدف پیاده‌سازی و اجرای طرح یکپارچه مدیریت پسماند، تشکیل بانک‌های اطلاعاتی مربوطه در کشور و ارائه ابزار یکپارچه‌سازی و مدیریت اطلاعات به مدیران اجرایی پسماند، لازم بود سیستمی برای کنترل عملیات مدیریت پسماند در سایت‌های دفن بهداشتی پسماندها، پردازش و کمپوست ایجاد شود تا بتوان بر میزان وزن پسماندهای ورودی به سایت و عملیات اجرایی در مراحل مختلف نظارت و اطلاعات، آمار و داده‌های ثبتی در سیستم را با روشی واحد گردآوری و پایش کرد.

وی ادامه داد: سامانه جامع مدیریت اطلاعات سازمان مدیریت پسماند از سال 1388 به منظور کنترل و مدیریت نظارت بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری در سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز تولید، اجرا، به مرور تکمیل و بخش های مختلف به آن اضافه شد که در حال حاضر شامل 34 زیر سیستم در حوزه مدیریت پسماند است.

خوشبخت اضافه کرد: این سامانه در سال 1395 از طرف سازمان شهرداری های کشور مورد بررسی قرار گرفت و درجلسه مدیرهای عامل کلان شهرها در اصفهان ارائه شد که منجر به تصمیم کشوری شدن سیستم شد و در نهایت با نظر مشاور سازمان شهرداری های کشور پس از عقد قرارداد با سازمان مدیریت پسماند گلستان در این استان نیز پیاده سازی و اجرا شد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز سیستم مورد نظر این سامانه را شامل نرم افزاری دانست که به کمک دوربین‌ها به ثبت اطلاعات تصویری و آماری و داده‌های مورد نیاز اقدام می کند و نتایج آن به صورت آنلاین و آفلاین از مرکز کنترل قابل رؤیت خواهد بود.

 وی تصریح کرد: این سیستم طبق به روزترین فناوری ها تولید شده و از مشخصات بارز آن می توان به مواردی چون امنیت بالا، مستقل بودن از محیط (که روی رایانه و موبایل به صورت استاندارد اجرا می شود)، متن باز(open source) و ... اشاره کرد.

مهندس خوشبخت اولویت های اجرایی این طرح را سیستم توزین باسکول های پسماند و سامانه مدیریت اطلاعات دانست و گفت: در این سیستم باسکول ها جهت کنترل بهتر فرآیند، علاوه بر جمع آوری وانتقال داده‌ها، تصویر محل توزین ضبط و ثبت می گردد و خودرو ها با سه روش دوربین پلاک خوان ,کارت RFID و کد خودرو قابل شناسایی است. همچنین در این سیستم توناژ خودرو بصورت اتوماتیک روی سیستم ارسال می شود و در سامانه مدیریت اطلاعات نیز کلیه اطلاعات تناژ به سرور مرکزی ارسال می شود که از روی سامانه می توان انواع گزارشات آن را تهیه کرد.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز خوشبخت ابراز امیدواری کرد که با اجرای موفقیت آمیز این سامانه در استان گلستان، زمینه برای به کارگیری سریعتر این سیستم در سازمان های مدیریت پسماند سراسر کشور فراهم شود.

شایان ذکر است سامانه جامع مدیریت اطلاعات سازمانهای مدیریت پسماند بصورت پایلوت توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز در گام نخست در سایت غربی استان گلستان اجرا شد و با حضور سرپرست دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، معاون عمرانی استانداری گلستان، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری استان گلستان و رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز و تنی چند از مسئولین بطور رسمی آغاز به کار کرد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز با اعلام اینکه سامانه جامع مدیریت اطلاعات پسماند شیراز، کشوری شد گفت: یکی از ملزومات اولیه برای تدوین سند چشم‌انداز و استراتژی واحد در کشور، داده‌های اولیه است که باید با تدوین مکانیزم های سنجشی واحد در کشور گرد‌آوری شود.\

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه