English

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان خبرداد:

برگزاری نخستین جشنواره مد و لباس کُردی در کردستان

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان از برگزاری نخستین جشنواره مد و لباس کُردی با همکاری بنیاد بین المللی مد و لباس اسلامی در این استان خبر داد.

برگزاری نخستین جشنواره مد و لباس کُردی در کردستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، جلال قلعه شاخانی از  برگزاری نخستین جشنواره مد و لباس کُردی در کردستان خبرداد.

مدیرکل ارشاد اسلامی کردستان اظهار داشت: یکی از رسالت های وزارت ارشاد حفظ و توسعه و اعتلای پوشش های محلی در راستای مقابله با مدگرایی و ناهنجاری های اجتماعی است.

وی اضافه کرد: در راستای انجام رسالت مذکور بنیاد بین المللی مد و لباس اسلامی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شده است.

قلعه شاخانی با اشاره به اینکه نمایندگی این بنیاد در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان هم فعال شده است، افزود: این بنیاد برای ترویج پوشش محلی به عنوان لباسی که همه هنجارهای اسلامی در آن رعایت شده و از شاخصه زیبایی را هم در خود دارد، فعالیت می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یکی از نیازهای اصلی جامعه در عصر کنونی را حفظ و صیانت از فرهنگ خواند و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی از لباس و پوشش محلی به عنوان بخشی از فرهنگ ملی حمایت شده است.

وی تاکید کرد: در راستای مساله مذکور تصمیم گرفته شد کارمندان این اداره کل با لباس محلی در محل کار خود حاضر شوند.

قلعه شاخانی از برگزاری نخستین جشنواره مد و لباس کُردی در استان خبر داد و یادآور شد: این اداره کل در نظر دارد برای تجلی این پوشش با همکاری بنیاد بین المللی مد و لباس اسلامی، جشنواره مد و لباس کُردی را برگزار کند.

وی افزود: در کنار جشنواره، نمایشگاهی با حضور طراحان لباس که در حوزه پوشش کردی فعالیت دارند بر پا خواهد شد تا الگوهای این لباس که بخشی از لباس های اسلامی است به نسل جوان انتقال داده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اظهار داشت: ایران متشکل از رنگین کمان اقوام است، کردستانی ها در این رابطه توانسته اند به خوبی فرهنگ پوشش خود را حفظ کنند.

قلعه شاخانی اضافه کرد: مدگرایی غربی با شبیخون فرهنگی خود به دنبال از بین بردن این فرهنگ هاست لذا باید با تدوین و اجرای برنامه های مختلف مانع از رسیدن دشمنان به این هدف شوم شان شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی