English

از سوی مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان؛

فراخوان جشنواره «قرآن محور یه کیه تی» در کردستان اعلام شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از اعلام فراخوان جشنواره «قرآن محور یه کیه تی» در رشته های حفظ، قرائت و ابتهال خوانی در سطح استان خبر داد.

فراخوان جشنواره «قرآن محور یه کیه تی» در کردستان اعلام شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان؛ جلال قلعه شاخانی ازفراخوان جشنواره «قرآن محور یه کیه تی»در کردستان خبرداد.

وی در چهارمین جلسه کمیسیون تخصصی تبلیغ و ترویج شورای توسعه فرهنگ قرآن استان در مجتمع فجر سنندج اظهار کرد: جشنواره «قرآن محور یه کیه تی» به همت شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان و مشارکت دستگاه‌های عضو این شورا همزمان با آبان ماه جاری برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد: جشنواره «قرآن محور یه کیه تی» در راستای ترویج و توسعه فرهنگ تدبر در آیات وحدت آفرین قرآن کریم در جامعه اسلامی و به منظور گرامیداشت یادوخاطره شهید والامقام نواب صفوی، منادی وحدت مسلمانان جهان پیش بینی شده است.

قلعه شاخانی با بیان اینکه این جشنواره به صورت مسابقات قرآنی برنامه ریزی شده است، افزود: این مسابقات شامل حفظ شفاهی قرآن در رشته‌های حفظ در سه مقطع یک جزء، ١٠ جزء و جزء کل قرآن ویژه برادران، حفظ کتبی سوره های مبارکه یاسین و واقعه ویژه برادران و خواهران بدون محدودیت سنی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ادامه داد: قرائت ترتیل ویژه و برادران و خواهران بدون محدودیت سنی و مسابقه ابتهال خوانی فردی ویژه برادران از دیگر بخش های مسابقه ای این جشنواره قرآنی است.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کردستان با اشاره به نحوه ثبت نام در این مسابقات بیان کرد: داوطلبان شرکت در این مسابقات می توانند از تاریخ ۱۰ مهر ماه لغایت ۱۸ آبان جاری با مراجعه به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، ادارات اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات و آموزش و پرورش محل سکونت خود با تکمیل فرم ثبت نامی، آمادگی خود را جهت شرکت در مسابقات اعلام کنند.

قلعه شاخانی همچنین با بیان اینکه هر یک از شرکت کنندگان فقط مجاز به شرکت در یک رشته هستند، اذعان کرد: مسابقه کتبی سوره یاسین و واقعه رشته مستقل است که همه می‌توانند در آن شرکت کنند.

وی از برگزاری محافل قرآنی در شهرستان های تابعه در بخش جنبی این جشنواره خبر داد و افزود: برپایی محافل انسی با قرآن در شهرستان های بانه و سقز در روز شنبه ١٩ آبان،  در شهرستان مریوان و سرواباد در روز یکشنبه ٢٠ آبان، در شهرستان های قروه و بیجار همزمان با روز دوشنبه ٢١ آبان و در شهرستان های کامیاران و سنندج در روز سه شنبه ٢٢ آبان جاری پیش بینی شده است.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کردستان با اشاره به زمان برگزاری این مسابقات افزود: متقاضیان و برگزیدگان شهرستانی همزمان با روز دوشنبه ٢١ آبان در مرحله نهایی در سنندج به رقابت خواهند پرداخت.

قلعه شاخانی خاطر نشان کرد: ایین پایانی جشنواره «قرآن محور یه کیه تی» روز سه شنبه ۲۲ آبان با معرفی و تجلیل از نفرات برتر و پیشکسوتان قرآنی و با اجرای برنامه‌های مختلف در تالار فروردین مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی