English

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان تاکید کرد:

ارائه الگوهای صحیح ورزش و تغذیه به دانش آموزان مدارس سما

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در مراسم افتتاح سالن ورزشی رشته پیلاتس و trx دبستان دخترانه سما واحد رشت بر ارائه الگوهای صحیح ورزش و تغذیه به دانش اموزان مدارس سما تاکید کرد و گفت: تغذیه نامناسب و کم تحرکی خسارت های جبران ناپذیری به افراد، خانواده ها و جامعه وارد کرده است.

ارائه الگوهای صحیح ورزش و تغذیه به دانش آموزان مدارس سما

ابراهیم چیرانی امروز در گفتگو با خبرنگار موج با اشاره به هفته تربیت بدنی و ورزش اظهار کرد: رسالت مدارس تنها علم آموزی نیست و در کنار علم آموزی توجه به پرورش دانش آموزان نیز حایز اهمیت است.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی و فرهنگ پذیری در موضوعات مختلف از ابعاد پرورش محسوب می‌شود، افزود: برای ساختن فرهنگ های درست و صحیح نیازمند اجرای پروژهای مختلف فرهنگی هستیم یعنی باید در عمل عینا به جامعه نشان بدهیم.

چیرانی در این راستا، مبحث سلامت و نحوه مراقبت از آن را به عنوان یک پروژه فرهنگی بسیار بزرگ یادکرد و گفت: افرادی که سالم نیستند به خود، خانواده و جامعه ضربه میزنند.

وی با تاکید بر آموزش و ارائه الگوهای صحیح تغذیه به دانش آموزان خاطر نشان کرد: در حال حاضر در جامعه در حوزه تغذیه صحیح و ورزش با مشکل مواجه هستیم.

آشنایی دانش آموزان با غذاهای مفید به ویژه غذاهای سنتی در استان گیلان

وی خواستار آشنایی دانش آموزان با غذاهای مفید به ویژه غذاهای سنتی در استان گیلان شد و گفت: تغذیه مناسب، ورزش و تحرک در سلامت افراد بسیار تاثیرگذار است و در حال حاضر جامعه ما با فقر حرکتی و کم تحرکی افراد مواجه شده است.

افتتاحیه+ سالن پیلاتس و تی آر ایکس دبستان دخترانه سما واحد رشت

این مسئول با بیان اینکه برای حل اینگونه معضلات منتظر انجام امور تاثیرگذار در حوزه تعلیم و تربیت در سطح مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی و به تبع آن در استان هستیم، ادامه داد: در این راستا منتظر ارائه گزارش در قالب طرح های پژوهشی تاثیرگذار در جامعه توسط زیر مجموعه خود هستم.

اهمیت دادن به ورزش در دوران کودکی، امری مهم و حیاتی است

معاون سما واحد رشت نیز در این مراسم با بیان اینکه اهمیت دادن به ورزش در دوران کودکی، امری مهم و حیاتی است اظهار کرد: رشد مطلوب و همه جانبه کودک می تواند در زندگی آینده اش بسیار مفید و موثر واقع شود.

محمد نیک پسند با توجه به راه اندازی سالن ورزشی پیلاتس و TRX برای استفاده دانش آموزان سما واحد رشت گفت: راه رفتن و نشستن غلط ممکن است عوارضی ایجاد کند که مستقیما بر ستون فقرات اثر نامطلوبی بگذارد و افتتاح این سالن فصل نوینی را در تربیت بدنی سما رقم خواهد زد.

معاون سما واحد رشت بیان کرد: برنامه ریزی درس تربیت بدنی و ورزش در دبستان باید به گونه ای صورت گیرد که فقط به رشد و تکامل قوای جسمانی محدود نشود و باید تمامی ابعاد شخصیت کودک اعم از عاطفی، روانی، اجتماعی را در برگیرد.

افتتاح سالن پیلاتس دبستان دختران سما رشت

نیک پسند ادامه داد: مربیان و معلمان ورزش در دوره ابتدایی باید موارد مربوط به آمادگی جسمانی را به گونه ای عرضه کنند که دانش آموزان تشویق شوند تمرین ها و فعالیت های جسمی را حتی در خارج از مدرسه هم انجام دهند.

معاون سما واحد رشت تصریح کرد: یکی از اهداف مهم و دراز مدت واحد تربیت بدنی در مدارس سما واحد رشت، حفظ و نگهداری آمادگی جسمانی دانش آموزان در سال های آینده است.

برپای سفره سلامت، اجرای سرود  و ورزش همگانی دانش آموزان با محوریت سلامت و ورزش از دیگر برنامه های اجرایی این مراسم بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه