English

استاندار کردستان در جلسه شورای اداری کردستان:

جلوگیری از خام فروشی معادن، یکی از مطالبات مردم کردستان است

استاندار کردستان جلوگیری از خام فروشی معادن را یکی از مطالبات مردم استان ذکر کرد و اظهار داشت: در نتیجه پیگیری های یکسال گذشته 2 مجموعه به صورت همزمان در قروه و بیجار و مجموعه دیگری با حضور سرمایه گذار عراقی در سقز در حال اجراست که با بهره برداری از این پروژه ها، دیگر خامفروشی سنگ آهن در استان نخواهیم داشت.

جلوگیری از خام فروشی معادن، یکی از مطالبات مردم کردستان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان؛ بهمن مرادنیااظهار داشت:جلوگیری از خام فروشی معادن، یکی از مطالبات مردم کردستان است.

استاندار کردستان در چهارمین جلسه شورای اداری استان که با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان امور اداری و استخدامی رییس جمهور برگزار شد؛ در تایید توصیه های معاون رییس جمهور در خصوص لزوم اولویت بندی برنامه ها در شرایط فعلی، اظهار داشت: در ابتدای امسال اولویت بندی برنامه ها را در دستور کار خود قرار دادیم و چون نگران بودیم که تحریم ها بر اقتصاد تاثیر بگذارد، اولویت بندیها را شروع کردیم. وی به بازدید و بررسی پروژه های با عمر طولانی بین 12 تا 20 سال طی یکسال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: اینگونه پروژه ها از 2 بُعد برای مردم حائز اهمیت است، یکی بنابر احساس نیاز در زمان آغاز پروژه و دیگری به عنوان عملکرد نظام و تحقق وعده های دولت. 

مرادنیا در این خصوص به پروژه های بیمارستان بانه، بیمارستان و فرودگاه سقز، جاده های مریوان و بیجار، تالار فرهنگ سنندج، شهرک صنعتی سرنجیانه و ممنطقه ویژه اقتصادی مریوان اشاره کرد و افزود: همه این پروژه ها در حال حاضر به پیمانکار سپره شده و اکثر آنها پیشرفت چشمگیری دارند. 

استاندار کردستان یکی از ضعف های استان را عدم اطلاع رسانی به مردم عنوان و اعلام کرد: طی هفته های اخیر شورای اطلاع رسانی استان را تشکیل دادیم که به مردم بگوید، دولت علیرغم فشارهای اقتصادی و تحریم های موجود، با تمام توان مشغول کار است که شاید اگر دولت دیگری بود در چنین شرایطی توقف می کرد. 

وی جلوگیری از خام فروشی معادن را یکی از مطالبات مردم استان ذکر کرد و اظهار داشت: در نتیجه پیگیری های یکسال گذشته 2 مجموعه به صورت همزمان در قروه و بیجار و مجموعه دیگری با حضور سرمایه گذار عراقی در سقز در حال اجراست که با بهره برداری از این پروژه ها، دیگر خامفروشی سنگ آهن در استان نخواهیم داشت. 

مرادنیا همچنین به انجام مطالعات ژئوفیزیک در استان و تشخیص معادن وسیع طلا در استان اشاره کرد. 

استاندار کردستان از معاون رییس جمهور به عنوان جانشین فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی در استان، درخواست کرد علاوه بر برنامه های اقتصاد مقاومتی به استان توجه ویژه در خصوص تخصیص آب به کشاورزی داشته باشد. 

مرادنیا با یادآوری اینکه نسبت اراضی آبی استان به دیم 11درصد و در کشور 47 درصد است افزود: علیرغم پیگیری های فراوان، هنوز این مطالبه جدی مردم استان محقق نشده است. 

وی همچنین گفت: ما در صنعت سهم اندکی داریم اما کردستان مردمانی سخت کوش، اراضی مستعد و بارندگی 2 برابر میانگین کشور دارد که تخصیص آب کافی به استان می تواند کمک شایانی به درآمد استان باشد. 

مرادنیا در ادامه خاطرنشان کرد: اجرای طرح تبدیل 100 هزار هکتار از اراضی استان به آبی، طرح افزایش تولید گوشت قرمز در استان طی 5 سال و همچنین طرح توسعه باغات استان 3 طرحی است که هم می تواند ایجاد اشتغال کند و هم مانع مهاجرت جوانان به شهرهای دیگر شود. 

استاندار کردستان از مناطق آزاد بانه و مریوان به عنوان منابع جدید استان نام برد و گفت: با توجه به اینکه اجرای این مناطق با منابع دولتی طول می کشد، واگذاری انجام زیرساخت ها به بخش خصوصی می تواند موجب تسریع کار شود که در این زمینه سرمایه گذاران خوبی در استان داریم. 

وی به مبادلات 6 میلیارد تومانی از مرزها مریوان و بانه نیز اشاره و تاکید کرد: با استفاده از این ظرفیت و پتانسیل موجود در استان در این شرایط می توانیم گام بلندی برای کمک به استان و کشور برداریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه