English

فرماندار پلدختر در گفت‌و‌گو با موج:

آتش سوزی جنگل‌های پلدختر مهار شد

دقایقی پیش، نعمت دستیاری فرماندار پلدختر در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری موج، از مهار آتش در جنگل‌های پلدختر خبر داد.

آتش سوزی جنگل‌های پلدختر مهار شد

دقایقی پیش، فرماندار پلدختر در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری موج، از مهار آتش سوزی جنگل‌های «مله کوه» شهرستان پلدختر خبر داد.

نعمت دستیاری، گفت: صبح امروز، شعله‌های آتش در پوشش جنگلی مله کوه پلدختر با تلاش کلیه عوامل امدادی، نیروهای بومی منطقه، فعالان محیط زیست، نیروهای بسیج، منابع طبیعی و نیروهای داوطلب مردمی مهار و تحت کنترل قرار گرفت.

وی، تصریح کرد: متاسفانه به دلیل صعب العبور بودن منطقه و بروز آتش در ارتفاعات، سرعت عمل نیروهای اطفای حریق با کندی مواجه شد که این امر موجبات ورود خسارت به پوشش جنگلی منطقه را فراهم آورد اما آتش سوزی تحت کنترل است و نیروها به منظور عدم شعله‌ور شدن درختان خشک منطقه، در محل حاضر هستند.

زیرساخت‌های لازم جهت اطفای حریق کوهستان در پلدختر وجود ندارد

دستیاری با انتقاد از عدم وجود بالگرد و کمبود زیرساخت‌های لازم در امر اطفای حریق کوهستان، افزود: چنانچه ابزار و ادوات فنی و حرفه‌ای اطفای حریق وجود داشت، شاید حجم خسارت کمتر از میزان فعلی بود.

عامل انسانی موجب بروز آتش سوزی در مله کوه بوده است

وی، با اعلام این مطلب که عامل انسانی موجب بروز آتش سوزی در منطقه شده، است، گفت: نیروهای انتظامی و امنیتی در حال بررسی موضوع و شناسایی عامل یا عاملان احتمالی این آتش سوزی هستند اما وجود ریزگردها و مشکل کم آبی نیز در گسترش آتش تاثیر داشته است.

آتش سوزی در جنگل های پلدختر

مردم از روشن کردن آتش در پوشش‌های جنگلی خودداری کنند

فرماندار پلدختر، افزود: از عموم مردم تقاضا دارم طی زمان حضور در مناطق جنگلی، از روشن کردن آتش بدون رعایت مسائل ایمنی و استاندارد خودداری کرده تا از تخریب پوشش‌های جنگلی، منابع طبیعی و ملی جلوگیری گردد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه