English

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران کرمانشاه:

قیمت کاغذ ۱۲۰ درصد افزایش‌یافته است/ ارز دولتی کجای این افزایش سرسام‌آور است

کیوان کاشفی به افزایش 120 درصدی قیمت کاغذ که مشکلات بسیاری برای چاپخانه‌داران ایجاد کرده اشاره کرد و گفت: این گرانی سرسام‌آور در حالی است که حتی یک نفر هم نیست که ادعا کند با ارز آزاد، واردات کاغذ انجام می‌دهد.

قیمت کاغذ 120 درصد افزایش‌یافته است/ ارز دولتی کجای این افزایش سرسام‌آور است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران کرمانشاه به وجود 46 واحد صنعت چاپ در سطح کرمانشاه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 300 واحد تکثیر پیش از چاپ و پس از چاپ نیز در استان فعال هستند.

وی خاطرنشان ساخت: تکانه‌های ارزی شش‌ماهه گذشته در کشور، واحدهای اقتصادی کشور را دچار مشکل کرده و صنعت چاپ نیز از آن مستثنا نیست.

کاشفی کاغذ را جزء اقلام ضروری عنوان کرد و گفت: اگر تعاونی‌ها اختصاصی وارد عمل شوند و واردات را انجام دهند مشکلات واردات کاغذ با ارز دولتی و عرضه آن با ارز آزاد به‌شدت کاهش می‌یابد.

واردات کاغذ

چاپ کرمانشاه با صنعت روز دنیا فاصله زیادی دارد

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران کرمانشاه افزود: درگذشته فاصله صنعت چاپ کرمانشاه با صنعت روز دنیا شاید در حدود چند ماه بود، اما امروزه به دلیل عدم سرمایه‌گذاری‌های کلان شاهد افزایش فاصله صنعت چاپ استان با صنعت روز دنیا هستیم.

کاشفی کمبود نقدینگی در صنعت چاپ کرمانشاه را یکی دیگر از مشکلات این حوزه عنوان کرد و اعلام داشت: این صنعت، تنها صنعتی است که زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان است و امیدواریم در کنار این وزارت، وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز توجه ویژه به مشکلات این حوزه داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه