English

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

امور چاپی گیلان به استان های همجوار سفارش داده می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: صنعت چاپ در استان به دلیل نزدیکی با برخی استان‌های صنعتی دچار آسیب‌هایی شده است و بسیاری از امور چاپی به استان‌های همجوار سفارش داده می‌شود.

امور چاپی گیلان به استان های همجوار سفارش داده می شود

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، فیروز فاضلی امروز با بیان این مطلب اظهار داشت: این مساله مانعی برای پیشرفت صنعت چاپ در استان است که نیازمند هم پوشانی و همراهی مسئولان در این عرصه است.

وی خاطرنشان کرد: بهتر است شورای سیاستگزاری شهر رشت مصوباتی برای رونق صنعت چاپ و درآمدزایی بیشتر این حوزه در نظر بگیرد و بر ارائه سفارش‌های مربوط به این حوزه توسط شهرداری‌های مناطق در داخل استان تاکید کند.

وی با بیان اینکه توسعه صنعت چاپ در استان موجب اشتغالزایی، پویایی، درآمدزایی و رونق این صنعت می‌شود افزود: صنعت چاپ در گیلان باید به جایگاهی برسد که حتی از استان های دیگر سفارش بپذیرد .

فاضلی بر تجهیز چاپخانه ها و لزوم تبدیل چاپخانه های سنتی به مدرن تاکید و تصریح کرد:برای تجهیز چاپخانه‌ها و خرید دستگاه‌های جدید می توان از تسهیلات صندوق توسعه ملی بهره گرفت.

وی با تاکید بر اینکه نباید تنها به گذشته پرافتخار بسنده کرد ،گفت: باید بر روی هست‌ها تمرکز کنیم زیرا موجب مطرح شدن تقاضاها و هموار شدن مسیر می‌شود.

در زمان حاضر 270 واحد در صنعت چاپ استان فعال هستند که شامل 84 چاپخانه می شود؛همچنین گیلان دارای 150 چاپخانه دیجیتال، 24 واحد سیلک و 12 واحد هیستوگرافی است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه