English

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان؛

۲ هزار و ۹۶۷ روستا با جمعیتی بالغ بر ۱ میلیون و ۱۳ هزار و ۴۰۶ نفر تحت پوشش شرکت آبفای روستایی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان، طی نشست خبری گزارش از عملکرد، فعالیت بیش از 100 پروژه در حوزه آبفا روستایی خوزستان، اصلاح و بازسازی 102 کیلومتر از خطوط انتقال و شبکه توزیع، جشن آبرسانی در سه شهرستان خوزستان و... ارایه داد.

2 هزار و 967 روستا با جمعیتی بالغ بر 1 میلیون و 13 هزار و 406 نفر تحت پوشش شرکت آبفای روستایی

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، درویشعلی کریمی شامگاه چهارشنبه(7شهریور) طی نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت، بیان داشت: چهار هزار و 15 روستا در خوزستان وجود دارد که از این تعداد 2 هزار و 967 روستا با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 13 هزار و 406 نفر تحت پوشش شرکت آبفای روستایی استان است.

کریمی با اشاره به تعداد منابع تامین کننده آب خاطر نشان کرد: 418 منبع تامین کننده آب وجود دارد که از این تعداد 174 مورد برداشت از آب های سطحی، 205 حلقه چاه، 38 دهنه چشمه و یک رشته قنات است.

وی با بیان اینکه حجم کل مخازن 154 هزار و 23 متر مکعب است، گفت: در مجموع طول کل خطوط انتقال 8 هزار و 184 کیلومتر و 12 هزار و 343 کیلومتر خط شبکه توزیع آب است.

اصلاح و بازسازی  102 کیلومتر از خطوط انتقال و شبکه توزیع

مدیرکل آبفای روستایی خوزستان بیان داشت: در یک سال گذشته 102 کیلومتر اصلاح و بازسازی خطوط انتقال و شبکه توزیع صورت گرفته است که توسعه خطوط انتقال و شبکه توزیع نیز معادل 408 کیلومتر بوده است.

وی عنوان کرد: 512 دستگاه کلرزنی، 74 واحد تصفیه خانه های آب شرب و 145 ایستگاه پمپاژ آب و 10 واحد آزمایشگاه وجود دارد که روزانه کیفیت آب را به لحاظ شیمیایی و میکروبی مورد آزمایش قرار می دهند.

این مقام مسئول بیان داشت: در مسیر رودخانه های کرخه، دز و کارون به طول یکهزار و 200 کیلومتر 156 نقطه برداشت آب وجود دارد و این یعنی همکاران ما در طول شبانه روز باید این مسیر را مورد بررسی قرار دهند.

وی با طاقت فرسا خواندن این حجم از بررسی ها اظهار داشت: از سال 92 تاکنون 62 پروژه نیمه تمام تکمیل شده که این پروزه ها باعث آبرسانی به 745 روستا و 82 هزار و 423 خانوارشده است.

اضافه شدن  80 هزار مشترک جدید به آبفا روستایی خوزستان طی 5 سال گذشته

کریمی با اشاره به اینکه در طول پنج سال گذشته 80 هزار مشترک جدید به آبفا روستایی استان اضافه شده اند تصریح کرد: 905 کیلومتر طول شبکه توزیع آب شرب اجرا و کارگزاری شده است.

وی ادامه داد: در همین مدت شاخص کیفی آب شرب از 93 به 98.1 درصد افزایش داشته است.

مدیر عامل شرکت آبفا روستایی خوزستان درخصوص روستاهایی که از نعمت آب شرب سالم بهره مند شده اند یادآور شد: در سال 93، 63 روستا، در سال 94 220 روستا، در سال 95 196 روستا و در سال 96 نیز  تعداد 170 روستا آبرسانی شده اند.

وی یکی از مهم ترین اقدامات انجام شده در 2 سال گذشته جشن آبرسانی به شهرستان کارون دانست و گفت: این برای نخستین بار بود که تمام روستاهای یک شهرستان آبرسانی و سپس جشن برگزار می شود.

کریمی تصریح کرد: در سال 96 این جشن با حضور وزیر نیرو صورت گرفت که در قالب آن 65 روستا با 45 هزار نفر جمعیت به آب شرب سالم دسترسی پیدا کردند.

آبرسانی به 111 روستا در شهرستان اندیکا

وی افزود: در شهرستان اندیکا نیز 2 پروژه آبرسانی برای 111 روستا به بهره برداری رسید که به مدد آن 54 هزار نفر جمعیت به آب شرب سالم دسترسی پیدا کردند.

بهره برداری از فاز اول پروژه آبرسانی روستاهای دهستان چغال، روستای شهدای جنگیه شهرستان کارون، 18 روستای شلمچه، روستاهای مسیر چمیان و کوی امام حسین، 5 روستای دهستان هپرو، روستاهای حاشیه دز، 14 روستای خرمشهر از طرح غدیر نیز بخشی دیگراز پروژه های آبفا روستایی استان است.

فعالیت بیش از 100 پروژه در حوزه آبفا روستایی خوزستان

مدیر عامل شرکت آبفا روستایی خوزستان خاطر نشان کرد: در گوشه گوشه استان خوزستان پروژه های بسیاری فعال است که این در نوع خود بی سابقه است.در مجموع بیش از 100 پروژه در حوزه آبفا روستایی استان فعال است که در نوع خود بی سابقه می باشد.

وی تصریح کرد: در پنج سال گذشته علاوه بر خشکسالی های اقلیمی با خشکسالی های اعتباری هم مواجه بودیم اما با این وجود شاهد اجرای پروژه های عمرانی بسیاری هستیم.

جشن آبرسانی سه شهرستان خوزستان

 کریمی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: علاوه بر جشن آبرسانی در شهرستان کارون، ظرف 2 ماه آینده نیز جشن آبرسانی در شهرستان باوی و سپس شهرستان گتوند برگزار می شود.

وی یادآور شد: بخش عمده ای از پروژه ها از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به اذن رهبری صورت گرفت که این امر نیز در نوبه خود بسیار مهم است زیرا اعتبارات این صندوق بیشتر برای پروژه های حوزه نفت برداشت می شود و کمتر به مسائل اجرایی اختصاص می یابد اما با تاکید رهبری 125 میلیارد تومان به پروژه های آبفا روستایی خوزستان تخصیص یافت.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه