English

شش طرح راه روستایی در لاهیجان به بهره برداری رسید

رئیس اداره راه و شهرسازی لاهیجان گفت: شش طرح آسفالت روستایی طی هفته دولت با هزینه 15میلیارد و 900میلیون ریال در این شهرستان به بهره برداری رسید.

شش طرح راه روستایی در لاهیجان به بهره برداری رسید

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، کامبیز نظری فر امروز با بیان این مطلب اظهار کرد: این طرح ها شامل بهسازی و آسفالت 10 و شش دهم کیلومتر راه روستایی می شوند که با اجرای این راه ها یک هزار و 920 خانوار روستایی شهرستان لاهیجان از راه ایمن و سالم برخوردار شدند.

وی تصریح کرد: این اداره در تلاش است تا بتواند شاخص آسفالت راه های روستایی را افزایش دهد که این افزایش رونق روستاها و توسعه گردشگری و اشتغال را می تواند به همراه داشته باشد.

وی اظهارداشت: در حوزه استحفاظی شهرستان لاهیجان 607کیلومتر راه روستایی وجود دارد که 330کیلومتر این راه ها تاکنون آسفالت شده و ضریب نفوذ آسفالت شهرستان لاهیجان با 54و نیم درصد نسبت به ضریب نفوذ آسفالت استان گیلان (53و هشت دهم درصد ) بیشتر است.

نظری فر افزود: 17کیلومتر آسفالت راه روستایی در برنامه سال جاری این اداره قرار دارد که در صورت تخصیص اعتبار نسبت به بهسازی و آسفالت این راه ها تا پایان سال اقدام خواهدشد.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح ها از اعتبارات ملی و استانی استفاده شده است که بیشتر این اعتبارات استانی هستند.

شهرستان لاهیجان با بیش از 167 هزار نفر جمعیت و 2 بخش مرکزی و رودبنه، در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

بخش مرکزی لاهیجان پنج مرکز دهستان، یکصد دهیاری، 140 روستا و بخش رودبنه نیز بیش از 25هزار و 500 نفر جمعیت، 54 روستا و 43 دهیاری دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه