English

در آستانه عید غدیر؛

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با ایتام سادات استان دیدار کرد+ تصاویر

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان در آستانه فرارسیدن عید سعید غدیر خم با جمعی از ایتام و کودکان سادات گیلانی دیدار و گفت‌وگوی صمیمانه کرد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با ایتام سادات استان دیدار کرد+ تصاویر

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رسول فلاحتی امروز در دیدار با جمعی از ایتام و کودکان سادات گیلان با گرامیداشت فرارسیدن عید غدیر خم با قدردانی از تلاش سرپرستان ایتام اظهار کرد: حمایت و سرپرستی از افرادی که توانمندی لازم برای اداره زندگی خود را ندارند از وظایف نظام اسلامی است.

وی به جایگاه والای سرپرستان ایتام از دیدگاه اسلام اشاره کرد و افزود: تمام متولیان انسان‌های نیازمند مورد تقدیر هستند.

دیدار صمیمانه نماینده ولی‌فقیه در گیلان با ایتام سادات

امام‌جمعه رشت با تأکید بر آشنایی ایتام با اهل‌بیت (ع) توسط خانواده‌ها بیان کرد: در روایت داریم فرزندان خود را با نام و سیره امامان (ع) آشنا کنید و این امر فرزندان را نسبت به بعضی از آسیب‌ها واکسینه می‌کند.

فلاحتی با تأکید بر آموزش نماز به ایتام توسط سرپرستان آن‌ها تصریح کرد: حفظ پوشش اسلامی و حجاب و همچنین آشنایی فرزندان با احکام اسلامی ازجمله وظایف خانواده‌ها محسوب می‌شود و خانواده‌ها تلاش کنند با روی گشاده با ایتام مواجه شوند.

دیدار صمیمانه نماینده ولی‌فقیه در گیلان با ایتام سادات

وجود 5 هزار ایتام در گیلان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان نیز در این دیدار اظهار کرد: 101 هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد استان هستند و 70 درصد از آن‌ها را سالمندان تشکیل می‌دهند.

علیرضا محمدی به وجود پنج هزار یتیم در گیلان اشاره کرد و افزود: تعداد پنج هزار نفر زیرپوشش طرح محسنین و 24 هزار حامی در سراسر کشور از ایتام استان حمایت می‌کنند.

دیدار صمیمانه نماینده ولی‌فقیه در گیلان با ایتام سادات

وی با بیان اینکه به هرکدام از ایتام به‌طور متوسط ماهانه 200 هزار تومان از طریق حامیان پرداخت می‌شود گفت: ماهانه 90 هزار تومان ایتام زیرپوشش طرح محسنین دریافت می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان با اشاره به اینکه گیلان ایتام بدون حامی ندارد بیان کرد: ساخت مسکن برای ایتام به‌ویژه در روستاها از برنامه‌های این نهاد تا سال 98 در استان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه