English

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خبر داد؛

احداث پنج مجموعه بزرگ پتروشیمی در غرب هرمزگان/تامین آب پایدار در حوزه شرق هرمزگان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: در گذشته بیشترین توسعه در مرکز هرمزگان شکل گرفته که دولت تدبیر امید به دنبال تغییر این روند و توسعه همه جانبه این استان به ویژه شرق و غرب هرمزگان است.

احداث پنج مجموعه بزرگ پتروشیمی در غرب هرمزگان/تامین آب پایدار در حوزه شرق هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «بهروز اکرمی» در حاشیه افتتاح پروژه های هفته دولت، عنوان کرد: اقدامات لازم در راستای احداث پنج مجموعه بزرگ پتروشیمی غرب هرمزگان در حال انجام است این پنج طرح غرب استان را تحت تاثیر قرار می دهند.

وی به توسعه سواحل مکران در شرق هرمزگان اشاره کرد و گفت: در شرق هرمزگان نیز در حوزه های پتروشیمی، انتقال نفت و پایانه نفتی به ویژه در شهرستان جاسک فعالیت های خوبی در دست اقدام است که همراه با توسعه مکران این منطقه نیز توسعه خواهد یافت.

اکرمی سرعت روند توسعه متوازن و همه جانبه استان را مناسب دانست و بیان داشت: روند توسعه متوازن هرمزگان سریع در حال پیشرفت است و ظرف مدت پنج سال آینده شاهد تحولات خوبی در شرق و غرب استان خواهیم بود.

وی بر ضرورت تامین زیر ساخت ها به منظور توسعه همه جانبه استان تاکید کرد و افزود: تامین زیرساخت هایی از قبیل تامین انرژی پایدار، راه و دیگر مولفه های مورد نیاز توسعه در هرمنطقه حرف اول را می زند که در راستای تامین این زیر ساخت ها در استان گام های موثری برداشته شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان اضافه کرد: در راستای تامین زیرساخت ها در شرق استان می توان به آغاز عملیات سد گابریک اشاره کرد که موجب تامین آب پایدار در حوزه شرق به ویژه شهرستان جاسک خواهد شد.

وی با اشاره به تامین آب شرب شهرستان بندرعباس و بندر خمیر از طریق آب شیرین کن، بیان کرد: به منظور کاهش بار تامین آب از دوش سد استقلال میناب، آب شرب مورد نیاز شهرستان بندرعباس و بندرخمیر از دو آب شیرین کن 100 هزار متر مکعبی بندرعباس و آب شیرین کن یک میلیون متر مکعبی متعلق به سه استان هرمزگان، کرمان و یزد تامین خواهد شد و آب سد استقلال برای مصارف شرب و کشاورزی شهرستان میناب افاده خواهد شد.

اکرمی به نیاز استان برای توسعه صنعت بسته بندی محصولات کشاورزی به منظور صادرات اشاره کرد و گفت:  در بخش صنعت بسته بندی به ویژه محصولات کشاورزی استان ظرفیت های خوبی در امر صادرات دارد که دولت در هرمزگان با سیاست گذاری و برنامه ریزی مناسب به دنبال فراهم سازی زمینه برای حضور بخش خصوصی در این عرصه است.

وی به شعار هفته دولت امسال اشاره کرد و گفت: از سوی شورای اطلاع رسانی دولت شعار شفافیت، پاسخگویی و کارآمدی به عنوان شعار هفته دولت امسال انتخاب شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: در استان هرمزگان نیز روزشماری برای اجرای برنامه های هفته دولت تهیه و به فرمانداری ها و دستگاه ها ارسال شد.

اکرمی به عناوین هفته دولت در هرمزگان اشاره کرد و گفت: روز جمعه دوم شهریور اولین روز هفته دولت به عنوان دولت تدبیر و امید، نشاط معنوی، شنبه سوم شهریور دومین روز هفته دولت به عنوان دولت تدبیر و امید، نشاط اقتصادی و شفافیت و روز یکشنبه چهارم شهریور سومین روز هفته دولت به عنوان دولت تدبیر و امید، نشاط خدمت، کارآمدی و پاسخگویی نامگذاری شده است.

وی اضافه کرد: دوشنبه پنجم شهریور به عنوان دولت تدبیر و امید، نشاط اجتماعی و فرهنگی، سه شنبه ششم شهریور به عنوان دولت تدبیر و امید، نشاط توسعه و محرومیت زدایی، چهارشنبه هفتم شهریور به عنوان دولت تدبیر و امید، نشاط آرامش، امنیت و اقتدار ملی و آخرین روز هفته دولت، هشتم شهریور به عنوان دولت تدبیر و امید، شهیدان رجایی و باهنر الگوهای جاودان ولایت پذیری وخدمت نامگذاری شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه