English

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در نشست هم‌اندیشی با مدیران رسانه‌ها:

استفاده از ظرفیتهای خبر و رسانه همواره در دستور کار قرار داشته است

مدیر کل آموزش وپرورش کردستان افزود: استفاده از ظرفیت های خبر و رسانه در راستای تقویت و توسعه فعالیت های آموزش و پرورش در استان کردستان همواره در دستور کار قرار داشته و در همین راستا ما ارتباط مناسبی با خبرنگاران در استان کردستان داریم.

استفاده از ظرفیتهای خبر و رسانه همواره در دستور کار قرار داشته است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان؛ رشید قربانی اعلام نمود: استفاده از ظرفیتهای خبر ورسانه را همواره در دستور کار آموزش وپرورش کردستان قرار داده ایم.

مدیرکل آموزش وپرورش کردستان امروز در نشست هم‌اندیشی با مدیران خبرگزاری‌ها، نشریات سراسری و محلی استان کردستان، ضمن گرامیداشت روز خبرنگار اظهار داشت: این یک واقعیت است که در کتاب‌هایی که سال‌های گذشته نوشته می‌شد در شاخص‌های توسعه‌یافتگی چیزی به اسم رسانه و خبر نبود ولی امروز در جوامعی که گسترش سطوح خبر و رسانه در حد قابل قبولی باشد از رسانه به عنوان یکی از فاکتورهای توسعه‌یافتگی و حتی یکی از شاخص‌های دموکراسی نام برده می‌شود.

وی افزود: یعنی کشوری نمی‌تواند مدعی دموکراسی باشد مگر اینکه اصحاب رسانه و رسانه‌‌های گروهی در آنجا نقش واقعی خود را در انعکاس شفاف و صادقانه اخبار و اطلاعات ایفا کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: هر کشوری که در آن رسانه‌ها بتوانند واقعیت‌های موجود در جامعه را بصورت واضح، شفاف و صادقانه انعکاس دهند و فضا برای فعالیت آنها باز باشد به همان اندازه هم می‌تواند در توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی امنیتی موفق باشد.

قربانی افزود: رسانه‌هایی که در استان کردستان فعالیت می‌کنند صادقانه اخبار و اطلاعات ما را منعکس می‌کنند و اگر تعدادی از آنها نیز عملکرد و فعالیت‌های ما را نقد کرده‌اند در بیشتر موارد درست و صادقانه نقد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه حب و بغض در نقدهایی که از طرف رسانه‌های استان به آموزش و پرورش وارد شده است وجود ندارد، گفت: در اکثر مواقع انتقاد آنها به حق بوده است و با نیت دلسورانه و به نفع سیستم و در راستای کمک به پیشرفت سیستم بوده است.

قربانی ادامه داد: علیرغم اینکه کردستان در حوزه زیرساخت‌هایی مانند تعداد مراکز و معلمین و ... و حتی از میانگین کشوری هم پایین است، اما به همت مردم فهیم استان،خانواده‌ها و معلمین دلسوزی که در این عرصه فعالیت می‌کنند در شاخص‌های عملکردی آموزش و پرورش استان کردستان در سال 96 ششمین استان کشور بوده است.

وی با بیان اینکه در این موفقیت مطمئنا رسانه‌های استان نقش تاثیرگذاری داشته‌اند گفت:  البته نقطعه ضعف‌هایی هم در آموزش و پرورش استان کردستان داریم و در برخی از شاخص‌ها پایین هستیم، اما امیدواریم با کمک و همراهی اصحاب رسانه بتوانیم آنها را ارتقا پیدا دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در بخش دیگری از سخنانش گفت: سرانه فضای ورزشی در آموزش و پرورش کردستان در سال 93 حدود 8 سانتیمتر بود که در حال حاضر به 13 سانتیمتر رسیده گرچه تا میانگین 20 سانتیمتر کشور فاصله زیادی دارد.

وی اذعان داشت: امسال برای تجهیز سالن‌های ورزشی آموزش و پرورش استان 700 میلیون تومان اعتبار گذاشته‌ایم.

قربانی گفت: آموزش و پرورش کردستان در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مراقبت از دانش‌آموزان رتبه اول را کسب کرده است و این نشان می‌دهد که این حوزه هم مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی در بخش پایانی سخنانش هم اعلام کرد: کتب دوره ابتدایی 100 درصد به کردستان رسیده است، کتب دوره متوسطه اول و دوم هم مهیا شده و توزیع آن از  هفته اول شهریورماه آغاز خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان اذعان داشت: کتاب‌های فنی و حرفه‌ای هم با تاخیر توزیع خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه