English

مدیرکل آموزش وپرورش کردستان:

اولیا و مدیران مدارس به هدایت تحصیلی دانش آموزان توجه داشته باشند

رشید قربانی مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان گفت:مدیران مدارس به نحوی برنامه ریزی کنند که دانش اموزان درمنطقه محل زندگی که قرار گرفته اند بتوانند ثبت نام کنند .

اولیا و مدیران مدارس به هدایت تحصیلی دانش آموزان  توجه داشته باشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان ؛رشید قربانی گفت:اولیا و مدیران مدارس به هدایت تحصیلی دانش آموزان  توجه داشته باشند.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کردستان درجلسه ایی که با حضور معاونین در سطح آموزش و پرورش و  روسای اموزش و پرورش مناطق مختلف استان درباشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد، با اشاره به اینکه کمتر از 2 ماه دیگر تا آغاز سال تحصیلی 97-98  مانده است،گفت: هدف اداره کل آموزش وپرورش استان از برگزاری چنین جلساتی هدایت تحصیلی دانش آموزان است.

وی افزود: در این برنامه مهمترین اهدافی که پیگیری می شود ساماندهی درست و منطقی نیروی انسانی، ساماندهی فضا و تجهیزات ، و بازگشایی خوب باثبت نام مطلوب دانش اموزان  است.  

قربانی بیان کرد: در حال حاضر بخشی از ثبت نام دانش آموزان در مقطع ابتدایی و متوسطه اول انجام گرفته  و ثبت نام متوسطه دوم در حال انجام است.

 وی تاکید کرد مدیران مدارس به نحوی برنامه ریزی کنند که دانش آموزان  درمنطقه محل زندگی که قرار گرفته اند بتوانند ثبت نام کنند و در کنار آن اولیای دانش آموزان و مدیران مدارس و مشاورین در این زمینه بیشتر به بحث توسعه متوازن ارایه رشته های تحصیلی بپردازند.

 مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان  گفت : دانش آموزان بر اساس فرایندی که طراحی شده  وارد رشته های مختلف تحصیلی شوند و به سلیقه ای و احساسی  انتخاب رشته نکنند و تاکید میشود دانش اموزان به رشته های فنی و حرفه ای  و کار و دانش اهمیت بیشتری دهند  که احتمال به درست آوردن شغل در آینده نسبت به رشته های نظری در آن بیشتر است  .

 قربانی اولویت رشته های نظری را به ترتیب  به رشته های ریاضی انسانی و تجربی داد وگفت : رشته علوم تجربی کمتر از 10 درصد  در رشته های موفق اینده انتخاب می شوند، رشته های فنی 80 تا 90 درصد،رشته ریاضی 60 الی 70 درصد  و در رشته علوم انسانی 30 الی 40 درصد  بنابراین تاکید می شود  به هدایت تحصیلی دانش اموزان  به صورت جدی پرداخته شود .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه