English

با نوسازی یک دستگاه توربین گازی؛

نفت صادراتی اهواز ۷۵۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت/ صرفه جویی ۸ مگاواتی در مصرف برق

مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: نوسازی یک دستگاه توربین گازی، ظرفیت تلمبه خانه نفت صادراتی اهواز را 750 هزار بشکه در روز افزایش داد و همچنین موجب صرفه جویی 8 مگاواتی در مصرف برق تلمبه خانه این شهر شد.

نفت صادراتی اهواز 750 هزار بشکه در روز افزایش یافت/  صرفه جویی 8 مگاواتی در مصرف برق

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، سعید کوتی بیان داشت: این توربین که به دلیل آسیب های شدید و اشکال فنی سالهای متمادی از مدار عملیات خارج بود با تلاش شبانه روزی و همت کارکنان مدیریت های مهندسی و ساختمان، تعمیرات تجهیزات و ماشین آلات فرآیندی، تولید، شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون، آغاجاری و سایر ادارات نوسازی شد و این توربین هم اکنون در حال کار است.

وی در ادامه گفت: این توربین از نوع سولزر می باشد که بازسازی و نوسازی کامل آن در مناطق نفت خیز جنوب و به دست توانمند متخصصان داخلی صورت گرفت که این کار دستاوردهای با ارزشی به همراه داشته است.

این مقام مسئول، افزایش ظرفیت پمپاژ و ضریب اطمینان صادرات نفت، افزایش مانور عملیاتی و امکان ترخیص و تعمیر توربین های موجود، صرفه جویی ارزی، صرفه جویی در مصرف برق و دستیابی به دانش فنی بازسازی و نوسازی توربین های سولزر را از دستاوردهای این اقدام ارزشمند برشمرد.

وی اضافه کرد: در جریان عملیات بازسازی این توربین همه مراحل انجام کار و دانش فنی ثبت و ضبط شد و این تجربه موفق برای تعمیر توربین های مشابه بسیار مؤثر خواهد بود.

کوتی با اشاره به این که تلمبه خانه اهواز نقش مهمی در تحقق برنامه صادرات نفت خام و تولید سایر شرکت ها دارد تاکید کرد:  توربین نوسازی شده هم اکنون به عنوان توربین قابل اطمینان درتلمبه خانه صادراتی نفت اهواز درحال پمپاژ نفت است و تلمبه های برقی بخصوص در پیک مصرف برق از مدار خارج می گردد

مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب از مزایای قابل توجه راه اندازی این توربین را صرفه جویی در مصرف برق بیان کرد و اظهار داشت: با راه اندازی این توربین، تلمبه های برقی تلمبه خانه اهواز به دلیل عدم نیاز از مدار خارج و در مصرف روزانه 8 مگاوات برق صرفه جویی شد.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت استان خوزستان به دلیل دمای بالا و افزایش مصرف برق، به گونه ای برنامه ریزی شد تا این توربین در تابستان امسال راه اندازی شود؛ به همین منظور کار نوسازی و تعمیر توربین با توجه به شرایط سخت آب و هوایی هیچگاه تعطیل نشد و این اقدام ارزشمند با تلاش فراوان همکاران و رهنمودها و حمایت های مدیرعامل محترم محقق و روزانه 8 مگاوات در برق مصرفی صرفه جویی گردید.

کوتی با بیان این که این تجربه موفق در کارنامه درخشان مناطق نفت خیز جنوب ثبت و ضبط خواهد شد بیان داشت: در تمام مراحل نوسازی و راه اندازی این توربین، ایمنی کارکنان، ایمنی تأسیسات و حفظ محیط زیست در اولویت قرار داشت که خوشبختانه بدون خطا و حادثه ای به سرانجام رسید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی