English

مدیرکل بهزیستی کرمانشاه در پاسخ به موج؛

هیچ کلاس فوق‌برنامه‌ای در مهدکودک اجباری نیست

امید قادری بابیان این مطلب که مهدهای کودک امروز خود یک آموزش‌وپرورش کامل است و نیازمند کیفی سازی بیشتر، گفت: بر اساس قوانین هیچ مهدکودکی بابت کلاس‌های فوق‌برنامه اجازه اجبار ندارد و بیشترین زمان حضور کودک در این مراکز باید صرف برنامه‌های آموزشی مدون یکسان گردد.

هیچ کلاس فوق‌برنامه‌ای در مهدکودک اجباری نیست

دکتر امید قادری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، ضمن صحه گذاشتن در بروز برخی کم‌کاری‌ها در بعضی از مهدکودک‌ها، گفت: تربیت صحیح و اصولی و تابعیت کامل از قانون برای کودکان با توجه به سن حساس و آسیب‌پذیر آن‌ها، امری مشکل و گاهاً همراه باکم کاری از سوی برخی مهدکودک‌ها انجام می‌شود که البته در این زمینه سعی بر این مهم شده است که آموزش‌های مداوم به مربیان بیشتر و با حساسیت بیشتری دنبال گردد.

وی با اشاره به وجود 305 مهدکودک در کرمانشاه، گفت: از این تعداد 198 مهدکودک شهری و 107 مهد روستایی هستند و درمجموع در این مراکز نگهداری و آموزشی 22 هزار و 106 کودک نگهداری می‌گردد.

مهدکودک ها

ارائه بسته آموزشی هماهنگ پیش دبستانی در همه مهدکودکها

مدیرکل بهزیستی کرمانشاه افزود: با توجه به اینکه مسئولیت نظارت آموزشی در مقطع پیش‌دبستانی به‌صورت مشترک بین بهزیستی و آموزش‌وپرورش هست، اختلاف‌نظری در بحث آموزش‌های ارائه‌شده در این مقطع به وجود آمد که خوشبختانه طی تفاهم با آموزش‌وپرورش استان مقرر شد با بسته هماهنگ آموزشی، آموزش‌ها در این حوزه پیش رود.

وی با تأکید بر این مهم که محتوای آموزشی ارائه‌شده در مهدکودک‌ها مورد تائید شورای عالی انقلاب فرهنگی است، خاطرنشان ساخت: از مجموع 10 جلد کتاب آموزشی چاپ‌شده در استان کرمانشاه 8 جلد ویژه مربیان و 2 جلد ویژه کودکان است.

دکتر قادری در پاسخ به بالا بودن هزینه شهریه مهدکودک‌ها بویژه در مناطق محروم استان و همچنین روستاها ابراز داشت: اگرچه در مهدکودک‌های به‌نوعی مرفه شهر با توجه به ستاره و نوع در اختیار گذاشتن امکانات برای کودکان شهریه دریافت می‌گردد اما در مناطق محروم شهر و مهد روستاها ارقام شهریه حداکثر 50 هزار تومان است که این مبلغ هم با توجه بررسی‌های انجام‌شده از خانواده‌ها متغیر است و حتی طرح تأمین 1 وعده‌غذای گرم در این مناطق باهدف ارتقاء امنیت غذایی و سلامت کودکان در استان کرمانشاه اجرا می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه خاطرنشان ساخت: پرداخت بخشی از شهریه مهدکودک‌ها در مناطق محروم با اولویت فرزندان 3 دهک پایین درآمدی از دیگر اقدامات سازمان بهزیستی استان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی