English

مدیرکل کمیته امداد اصفهان:

زنان مجری ۴۰ درصد از طرح‌های اشتغال کمیته امداد اصفهان هستند

مدیرکل کمیته امداد اصفهان گفت: زنان مجری ۴۰ درصد از طرح‌های اشتغال کمیته امداد اصفهان هستند.

زنان مجری ۴۰ درصد از طرح‌های اشتغال کمیته امداد اصفهان هستند

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، محمدرضا متین پور بابیان اینکه خودکفایی و توانمندسازی مددجویان تحت حمایت از اولویت‌های مهم این نهاد است، اظهار داشت: همه جامعه تحت حمایت کمیته امداد اصفهان به‌طور منظم برای شناسایی و تقویت قابلیت‌های خودکفایی و توانمندی پایش می‌شوند.

وی بابیان اینکه زنان سرپرست خانوار، سالمندان و بیماران از کارافتاده اصلی‌ترین بخش‌های جامعه تحت حمایت کمیته امداد اصفهان را شامل می‌شوند، تأکید کرد: ایجاد شغل در این ترکیب جمعیتی کار آسانی نیست و مستلزم اشراف کامل به پتانسیل‌های موجود در خانوارها و فرزندان آن‌هاست.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان زنان سرپرست خانوار را یکی از بخش‌های مهم جامعه مددجویان کمیته امداد اصفهان اعلام کرد و افزود: در سه‌ماهه نخست امسال بیش از سه میلیارد و ۷۸۵ میلیون تومان در قالب ۲۴۹ فقره وام قرض‌الحسنه اشتغال و خودکفایی، علاوه بر زنان سرپرست خانوار در اختیار همسران افراد از کارافتاده و زمین‌گیر و دختران در سن کار خانوارهای تحت حمایت قرار گرفت.

وی تأکید کرد: این میزان طرح اشتغال نزدیک به ۴۰ درصد از کل طرح‌های اجرا شده در سه‌ ماهه نخست امسال را شامل می‌شود.

متین پور افزود: همسران مردان از کارافتاده تحت حمایت کمیته امداد از نظر مسئولیتی که در زندگی این خانوارها بر عهده‌ دارند در نقش زنان سرپرست خانوار هستند و این به علت فقدان توانایی کار کردن در شوهران آن‌هاست.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان بابیان اینکه حمایت این نهاد از مجریان طرح‌های اشتغال و خودکفایی به‌سرعت قطع نمی‌شود، گفت: تا زمانی که درآمد این طرح‌ها به حداقل حقوق مصوب وزارت کار نرسد و از پایداری طرح اطمینان حاصل نشود مستمری مددجویان برقرار باقی می‌ماند و پس‌ از آن به‌ جز مستمری سایر خدمات موردی و بیمه‌ای کمیته امداد به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه