English

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان:

حمام تاریخی مریان به پایگاه پژوهشی و حفاظتی میراث فرهنگی تبدیل می شود

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: حمام تاریخی مریان که در روستای مریان تالش واقع شده طی دو هفته آینده مرمت این پروژه به اتمام می رسد و به عنوان پایگاه پژوهشی و حفاظتی میراث فرهنگی در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

حمام تاریخی مریان به پایگاه پژوهشی و حفاظتی میراث فرهنگی تبدیل می شود

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، ولی جهانی در خصوص بازسازی و احیای حمام تاریخی مریان در منطقه آق اولر تالش اظهار داشت: حمام تاریخی مریان که در روستای مریان تالش واقع شده دراین مرحله در فاز اول با اعتباری بالغ بر 170 میلیون تومان توسط پیمانکار در حال بازسازی و مرمت است و طی دو هفته آینده مرمت این پروژه به اتمام می رسد و به عنوان پایگاه پژوهشی و حفاظتی میراث فرهنگی در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: بنای این حمام مربوط به دوره ی قاجاریه است و مصالح به کار برده شده در بنای این حمام آجر و سنگ می باشد و به شیوه معماری کوهستان و حمام های قدیمی که در گیلان نظیر آن را داریم ، ساخته شده است.

وی در خصوص احیا و مرمت بناهای تاریخی شهرستان تالش عنوان کرد: امسال از محل اعتبارات استانی و الباقی تهران، برای بناهایی که در منطقه ی تالش داریم اعتباری را اختصاص دادیم و پیمانکاران این پروژه ها مشغول بکار هستند ، بقعه شاه میلرزان، مسجد اسپی مزگت ، حمام قروق تالش و حمام مریان در حال مرمت هستند .مرمت بنای شاه میلرزان نهایی شده است. مسجد اسپی مزگت نیز در دست اقدام می باشد و مرمت حمام قروق نیز به طور کامل صورت گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه