English

معاون وزیر راه و شهرسازی در کرمانشاه؛

دو ماه آینده آیین‌نامه جدید ساخت‌وساز اماکن ویژه ابلاغ می‌گردد

معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست شورای فنی کرمانشاه گفت: با توجه به ضعف موجود در آیین‌نامه ساخت‌وساز اماکن ویژه و عمومی کشور، ظرف دو ماه آینده آیین‌نامه جدید ساخت‌وساز اماکن ابلاغ می‌گردد.

دو ماه آینده آیین‌نامه جدید ساخت‌وساز اماکن ویژه ابلاغ می‌گردد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، محمدجعفر علیزاده با تأکید بر وجود ضعف در آیین‌نامه ساخت‌وساز اماکن ویژه همچون بیمارستان‌ها و اماکن عمومی کشور، افزود: با توجه به تجارب زلزله‌های گذشته و خساراتی که به این نوع از ساختمان‌ها واردشده، سال گذشته پس از زلزله کرمانشاه کار ویرایش و اصلاح آیین‌نامه جدید ساخت‌وساز اماکن در دستور کار قرار گرفت.

وی آیین‌نامه جدید ساخت‌وساز اماکن را یک نقطه عطف در تاریخ ساخت‌وساز اماکن ویژه کشور عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: با توجه به زلزله 21 آبان سال گذشته کرمانشاه و تخریب بیمارستان تازه‌ساز اسلام‌آباد غرب در این زلزله، در همان روزهای نخست پس از وقوع حادثه، تیم‌هایی را به‌منظور ارزیابی میزان خسارات به این بیمارستان اعزام و اقدام به شکایت از پیمانکار کردیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام داشت: پس از انجام ارزیابی‌ها مشخص شد که تأسیسات این بیمارستان کاملاً سالم مانده، لذا بر اساس جمع‌بندی مراجع تصمیم‌گیرنده به این نتیجه رسیدیم که این بیمارستان قابل مقاوم‌سازی است.

مقاوم‌سازی بیمارستان‌ها در شرایط کنونی به صلاح جامعه است

علیزاده تأکید کرد: در این مدت زلزله‌های بزرگ را در کشورهای مختلف موردبررسی قراردادیم که می‌توان به قاطع گفت در هیچ کشور متمول دنیا نیز در چنین مواردی تصمیم به تخریب یک ساختمان بزرگ نمی‌گیرند.

وی با اشاره به دریافت حکم مقاوم‌سازی این بیمارستان از دادستان اسلام آبادغرب، عنوان کرد: پس از دریافت این حکم کار مقاوم‌سازی را آغاز کردیم که 30 تا 40 درصد هم پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: برای مقاوم‌سازی این بنا بیش از 50 تا 60 آزمایش تکمیلی را انجام دادیم و جلسات متعددی نیز با وزیر راه و شهرسازی، کارشناسان و اساتید در این رابطه داشتیم.

وی در پایان به وجود اختلاف‌نظرهای موجود بر سر مقاوم‌سازی یا بازسازی این بیمارستان اشاره کرد و یادآور شد: در این پروژه پراکنش تخصص کارشناسان راداریم، درحالی‌که باید از متخصصین سازه استفاده کنیم، لذا این موضوع و اصلاح آیین‌نامه جدید ساخت‌وساز باید در دستور کار قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه