English

استاندار هرمزگان؛

هر انتقادی را با دل و جان گوش می کنیم

استاندار هرمزگان گفت:باید اشکالات را بپذیریم و آنها را اصلاح و عاقلانه و عالمانه مسائل را حل کنیم و اگر با مردم به موقع و خوب حرف بزنیم و نیازها را بگوییم و برای کمک از آنها دعوت کنیم، به درستی مشکلات حل می شود.

هر انتقادی را با دل و جان گوش می کنیم

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «فریدون همتی» صبح امروز در چهارمین نشست شورای اداری استان هرمزگان در سال جاری، با اشاره به کسب دو رتبه ی تک رقمی در رشته ی ریاضی و فیزیک در کنکور سراسری توسط دانش آموزان هرمزگانی گفت: تحول در خروجی کار مجموعه از جمله تاکیداتی بود که همیشه به آموزش و پرورش استان داشتیم.

وی با اشاره به اینکه تصمیمات خوبی در حضور اعضای کمیسیون آموزش مجلس در استان اتخاذ شد، افزود:  یمی از این تصمیمات افزایش سهمیه دانشگاه فرهنگیان هرمزگان  جهت تربیت معلمان بود که این موضوع در تحول آموزش و پرورش استان موثر خواهد بود.

همتی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید به سمتی برویم که وابستگی بودجه کشور به نفت قطع شود، بر لزوم ترویج آموزش عمومی در بحث اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و بیان داشت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، مجلس در بعد قانون گذاری و دولت در بعد اجرا تلاش بسیاری را انجام داده اند اما باید در بعد ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه اقدامات بیشتری انجام دهیم و در بحث آموزش عمومی، مسئولان دولتی، رسانه ها و ائمه جمعه و جماعات باید روی ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی کار کنند.

وی گفت: باید اشکالات را بپذیریم و آنها را اصلاح و عاقلانه و عالمانه مسائل را حل کنیم و اگر با مردم به موقع و خوب حرف بزنیم و نیازها را بگوییم و برای کمک از آنها دعوت کنیم، به درستی مشکلات حل می شود.

استاندار هرمزگان در ادامه با بیان اینکه منابع بسیاری در کشور داریم اما بنا نیست آنها را به راحتی هدر دهیم، اظهار داشت: باید در مصرف انرژی صرفه جویی داشته باشیم و در زمینه مصرف درست نیز به جامعه آموزش عمومی ارائه دهیم.

همتی با تاکید بر اینکه صرفه جویی در مصرف آب و برق را باید جدی بگیریم، افزود: ساعت کار اداری در استان کاهش یافت و روزهای پنجشنبه نیز تعطیل اعلام شد تا مصرف انرژی کاهش یابد و از مدیران آب و برق استان می خواهیم هرکدام از دستگاه های اداری که کاهش قابل توجه در مصرف انرژی نداشته اند، مشمول قطعی آب و برق شوند.

وی ادامه داد: دستگاه های اداری باید در کاهش مصرف انرژی الگو و پیشقدم باشند و همه باید تلاش کنیم تا جایی که ممکن است مردم کمتر با مشکل مواجه شوند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان یادآور شد: اقدامات خوبی با احداث نیروگاه های جدید در هرمزگان در حال انجام است که تولید برق در استان را افزایش خواهد داد.

همتی با بیان اینکه از مسئولان این درخواست را داریم که مسائل را شفاف برای مردم مطرح و از آنها برای رعایت مصرف دعوت شود، افزود: از صدا و سیما و سایر رسانه ها می خواهیم در این خصوص فرهنگ مصرف بهینه را به طور جدی ترویج کنند.

وی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری هرمزگان به ۹ درصد در سال گذشته، تصریح کرد: پیگیر اجرای پروژه های جدید و بزرگی همچون احداث چهار واحد پتروشیمی، یک نیروگاه و یک آب شیرین کن در منطقه ویژه پارسیان، پالایشگاه ۳۵۰ هزار بشکه ای نفت سنگین در جاسک با پنج و نیم میلیارد یورو سرمایه گذاری و یک پالایشگاه ۱۰۰ هزار بشکه ای در لاوان هستیم که بخش عمده ای از مشکل اشتغال با چنین پروژه هایی حل می شود.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: ظرفیت های هرمزگان ملی است و باید به این استان توجه ملی شود تا از هرمزگان با انجام کارهای بزرگ به کشور نشاط دهیم و از استان هرمزگان که در کنار تنگه هرمز قرار دهیم نشان دهیم که تحریم های دشمنان تاثیری نداشته است.

همتی گفت: در هرمزگان به حدی استعداد وجود دارد که باید توان خود را بگذاریم که این استعدادها شکوفا شوند تا هم هرمزگانی ها از آن بهره مند شوند و هم در سطح ملی کشور ما از آن منتفع شود و تمام توان خود را به کار خواهیم گرفت تا نرخ بیکاری کاهش بیشتری پیدا کند.

وی یادآور شد: هر انتقادی را با دل و جان گوش می کنیم و سرمایه خود را پای کار می آوریم تا مشکلات جامعه را کم کنیم.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: برای حضور مدیران کل استان در نماز جمعه شهرستان ها جدول زمانبندی تنظیم شده تا از نزدیک به مسائل مردم رسیدگی شود و باید مدیران در شهرستان ها حضور یابند تا دسترسی مردم به مدیران سهل باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه