English

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان:

تعداد مدارس کانکسی لرستان حدود ۸۰ واحد است/عدالت آموزشی، اولویت آموزش و پرورش لرستان

رضا زینی‌وند مقدم، گفت: توسعه عدالت آموزشی از اولویت‌های آموزش و پرورش لرستان است.

تعداد مدارس کانکسی لرستان حدود 80 واحد است/عدالت آموزشی، اولویت آموزش و پرورش لرستان

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: توسعه عدالت آموزشی از برنامه‌های این اداره کل است چراکه هم‌اکنون 450 مدرسه در این استان کمتر از 5 دانش آموز دارند.

رضا زینی‌وند مقدم، افزود: وجود 450 مدرسه دارای کمتر پنج دانش آموز در این استان بیانگر اجرای کامل اصل 30 قانون اساسی مبنی بر توسعه و فراگیری آموزش است.

وی با تاکید بر اینکه آموزش بایستی منجر به تولید علم، ثروت و تکنولوژی شود، اظهار داشت: آموزش ارایه شده در مدارس بایستی آموزش کارآفرین و اشتغال‌زا باشد و تحقق این امر با برنامه‌ریزی و کار پایه ای،تحقیق و پژوهش در کلاس و مدارس امکان پذیر است.

482 آموزشگاه در مناطق عشایری لرستان فعالیت می‌کند

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: در حال حاضر، 482 آموزشگاه در مناطق عشایری لرستان با ظرفیت بیش از 5 هزار دانش آموز عشایری برای ارایه خدمات آموزشی به عشایر وجود دارد.

7 آموزشگاه عشایری شبانه روزی در لرستان فعال است

وی افزود: در مجموع تعداد دانش آموزان تحت نظر منطقه عشایری لرستان حدود پنج هزار و 100 دانش آموز در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم و کاردانش است که دارای 462 کلاس در مقطع ابتدایی، 19 آموزشگاه در مقطع متوسطه اول و 7 آموزشگاه شبانه روزی در مناطق مختلف استان است.

زینی‌وند مقدم ادامه داد: در چند سال اخیر و بخصوص امسال برنامه های مختلفی به منظور افزایش پوشش تحصیلی در مناطق عشایری در دستور کار قرار گرفت تا بتوان این پوشش را به 98 درصد رساند؛ در همین راستا حتی در مناطقی با کمترین تعداد دانش آموز هم مدرسه در نظر گرفته شده است.

مدارس چادری لرستان

بیش از 30 آموزشگاه چادری در مناطق عشایری لرستان فعالیت می‌کند

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: هم اکنون بین 30 تا 36 آموزشگاه از نوع چادر در مناطق مختلف لرستان وجود دارد که با توجه به کوچ رو بودن عشایر و مستقر نشدن در یک مکان در طول سال متناسب با محل استقرار چادرهای عشایر، چادرهای مدارس نیز برپا می شوند.

مدارس کانکسی لرستان به 80 واحد خواهد رسید

وی افزود: به زودی، در برخی مناطق سخت گذر استان لرستان نیز که راه دسترسی ندارند، کانکس‌هایی به عنوان مدرسه از طریق بالگرد در آن مناطق نصب می شود که تعداد این نوع مدارس به حدود 80 کانکس خواهد رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی