English

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان:

مطالبات فرهنگیان لرستان حدود ۲۰۰ میلیارد تومان است

رضا زینی‌وند مقدم، گفت: یکی از مشکلات عمده لرستان مطالبات فرهنگیان بوده که عدد آن تا پایان 96، بیش از 190 میلیارد تومان است.

مطالبات فرهنگیان لرستان حدود 200 میلیارد تومان است

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، رضا زینی‌وند مقدم، گفت: یکی از مشکلات عمده لرستان مطالبات فرهنگیان بوده که عدد آن تا پایان 96، بیش از 190 میلیارد تومان بوده که از این مبلغ، 105 میلیارد تومان پاداش پایان خدمت فرهنگیان استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در جلسه شورای اداری استان با اشاره به اینکه اساس و ستون فقرات توسعه و اعتلای کشور تربیت نیروی انسانی ماهر و شایسته است، اظهار داشت: پرورش نیروی انسانی توسط دستگاه  تعلیم و تربیت صورت می‌گیرد و این جایگاه آموزش‌وپرورش را در بین سایر دستگاه‌ها  ممتاز و برجسته کرده است.

زینی‌وند مقدم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هزینه کردن در آموزش‌وپرورش سرمایه‌گذاری است، بیان کرد: بر شرایط اقتصادی کشور واقفیم، از سویی با توجه به اینکه گرایش جوانان به‌ سوی آسیب‌های اجتماعی ریشه در مشکلات اقتصادی و  بیکاری دارد.

وی تاکید کرد: برون‌رفت از این آسیب‌های اجتماعی کار بنیادی و زیر بنایی را می‌طلبد، پس هیچ کجا بهتر از آموزش‌وپرورش برای این کار  بنیادی و اساسی وجود ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان از بین بردن آسیب‌های اجتماعی را در گرو حرکت هدفمند و کارآفرین  دانست و خاطر نشان کرد: این مهم در سیاست‌های دستگاه تعلیم و تربیت به‌خوبی دیده‌ شده و در سند بنیادی نیز هدف‌گذاری شده که نیازمند توجه ویژه و عزم همگانی است.

نگاه انحرافی به آموزش و پرورش، لرستان را از توسعه و پیشرفت بازداشته است

زینی‌وند مقدم، لرستان را استانی را دارای پیشینه‌ای بلند و فرهیختگان بسیار و  یکی از 10 استان برتر کشور معرفی و تاکید کرد: این استان با وجود برخورداری از ظرفیت‌های خوب از توسعه و پیشرفت بازمانده که یکی از دلایل آن، نگاه انحرافی و نامناسب به آموزش‌وپرورش بوده است.

بخش قابل توجهی از فضای آموزشی لرستان متروکه است

وی ادامه داد: لرستان با جمعیت 360 هزار نفری دانش‌آموزی و 40 هزار نفری فرهنگیان حدود 5 هزار و 800 فضای آموزشی دارد که از این میزان، بخش قابل توجهی متروکه هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به مشکلات فراوان آموزش و پرورش در لرستان تصریح کرد: از مجموع 5 هزار و 809 فضای آموزشی لرستان یک هزار و 50 واحد کد تخریب خورده و از باقی‌مانده این آمار 680 واحد نیاز به بازسازی جدی دارد، همچنین 2 هزار و 239 واحد آموزشی فاقد سیستم گرمایشی لازم است.

مطالبات فرهنگیان لرستان

مطالبات فرهنگیان لرستان بیش از 190 میلیارد تومان است

وی تاکید کرد: یکی از مشکلات عمده لرستان مطالبات فرهنگیان بوده که عدد آن تا پایان 96 بالغ‌بر 190 میلیارد تومان است و از این مبلغ 105 میلیارد تومان پاداش پایان خدمت است.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان لرستان ترکیب نیروی انسانی در لرستان را ترکیب‌های نادری دانست و خاطرنشان کرد: 23 هزار 367 نفر نیروی رسمی، 2 هزار و 300 نیروی پیمانی، یک هزار و 91 نفر قراردادی و یک هزار و 9 نفر نیروی آزاد و حق‌التدریس در استان وجود دارد.

عدم نیازسنجی، از جمله دلایل افت تحصیلی دانش‌آموزان لرستان است

زینی‌وند مقدم اظهار کرد: عدم نیازسنجی آموزش‌وپرورش در جذب نیرو مشکلاتی را ایجاد کرده و دلایل عمده افت تحصیلی در استان لرستان نیز به این دلیل است.

متاسفانه نگاه‌ها به دنبال اشتغال است، نه جذب نیروی متخصص

وی با بیان اینکه با توجه به وضعیت اقتصادی استان، متاسفانه نگاه‌ها به دنبال اشتغال و نه جذب نیروی متخصص است، خاطرنشان کرد: در برخی پراکنش جغرافیایی رشته‌ها و مناطق جغرافیایی به‌ شدت نیاز و مازاد نیرو داریم و با همه جذب نیرو باز هم یک هزار و 276 نفر و 30 هزار و 634 ساعت تدریس کمبود داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در خصوص دیگر مشکلات دستگاه تعلیم و تربیت استان گفت: کمبود نیروی خدماتی و سرایدار در استان، رفع تبعیض حقوق سایر دستگاه‌ها با حقوق فرهنگیان، تعین تکلیف نیروهای حق‌التدریس  و آزاد از مشکلات مشکلات و مطالبات در استان است، همچنین با توجه به کمتر توسعه‌یافتگی بسیاری از مناطق لرستان انتظار توجه بیشتر داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه