English

امام جمعه تبریز:

جهان اسلام در موضوع فلسطین همچنان پویا بوده و هرگز تن به سازش نخواهد داد

امام جمعه تبریز گفت: سران آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی از حکام سازش‌‌کار عرب تعیین‌کننده سرنوشت قدس قبله اول مسلمانان شدند در حالی که جهان اسلام در موضوع فلسطین همچنان پویا بوده و هرگز تن به سازش نخواهد داد.

جهان اسلام در موضوع فلسطین همچنان پویا بوده و هرگز تن به سازش نخواهد داد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج در تبریز،حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌ هاشم امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریزبا استناد به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر اینکه این سیاست شیطانی موسوم به معامله قرن به یاری خداوند هرگز محقق نخواهد شد، تصریح کرد: قدس شریف قبله مسلمین بوده و همه مسلمانان نسبت به این موضوع حساسیت داشته و اجازه هرگونه زیاده‌روی در این خصوص را به احدی نخواهد داد.

لایحه جنجالی و نژادپرستانه موسوم به یهود در پارلمان رژیم صهیونیستی

وی در ادامه تصویب روز گذشته لایحه جنجالی و نژادپرستانه موسوم به یهود در پارلمان رژیم صهیونیستی را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان ساخت: این لایحه به رأی گذاشته و تصویب شد و طبق آن تمام سرزمین فلسطین کشوری برای صهیونیست اعلام شد همچنین ساکنان این کشور از تمام حقوق انسانی و شهروندی محروم شدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: طبق این لایحه زبان عربی از تمام مدارس و دروس فلسطین حذف شده و زبان عبری به عنوان زبان رسمی شناخته می‌شود و حتی براساس این قانون شهر قدس پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام شده است.

وی متذکر شد: طرح این لایحه موجب اعتراضات زیادی در داخل خود رژیم نیز شده است به طوریکه ۶۲ رأی موافق در مقابل ۵۵ رأی مخالف مصداق و نشانگر است.

 یکی از مهم‌ترین تحولات این هفته در منطقه پیامدهای  سفر مشاور مقام معظم رهبری به روسیه بود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به سفر مشاور رهبری به روسیه اظهار کرد: سفر آقای ولایتی به عنوان مشاور رهبری به روسیه در هفته اخیر حامل پیام بزرگی بود به طوریکه یکی از مهم‌ترین تحولات این هفته در منطقه پیامدهای این سفر است.

آل هاشم امام جمعه تبریز

وی افزود: بسیاری از کارشناسان و تحلیل‌گران این سفر را سفر راهبردی و تاریخی ارزیابی کردند چراکه این سفر اولین گام برای راهبردی‌سازی رابطه بین سه قدرت مهم روسیه، چین و هند است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه ایران انگیره و توان برقراری رابطه فعال با سایر قدرت‌ها را دارد، افزود: این سه قدرت در موضوعات مطرح شده، متفق‌القول عقیده داشتند که ایران نقش مهم در مثلث امنیت منطقه دارد.

وی تاکید کرد: امیدواریم مسوولان ایران مخصوصاً مسوولان بین‌المللی سفرهای مشابهی برای تقویت نظام انجام داده و بهره‌برداری خوبی از این سفرها داشته باشیم. 

تاکید رهبری بر ریشه‌کنی فقر و فساد 

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در ماه‌های گذشته ملاقات‌های زیادی با مسوولان کشور در بحثاقتصاد و ریشه‌کنی فقر و فساد داشته است، تصریح کرد: ایشان ریشه‌کن کردن فقر و فساد را اولویت درجه اول جامعه دانسته و برخورد قاطع با فساد و مفسدان اقتصادی را یک مسئله بسیار مهمی دانسته‌اند.

وی ادامه داد: البته رهبر معظم انقلاب تاکید کرده‌اند که به حرف مردم گوش دهید چراکه مردم از فساد شکایت دارند، مردم فساد و تبعیض را تحمل نمی‌کنند و گله‌مند هستند، از این‌رو مسوولان سه قوه باید دست در دست هم دهند تا مسئله عدالت تحقق یافته و فقر و فساد رفع شود.

امام جمعه تبریز با تاکید بر مقابله با توطئه اقتصادی دشمن گفت: توده‌های مردم باید از مسئله اسراف غافل نبوده و آن را انجام ندهند، از زیاده‌روی و ولخرجی دوری کنند چراکه رعایت آن به نفع مردم و مستضعفان خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی خطاب به افرادی که دارای امکانات مالی و نقدینگی هستند، بیان داشت: باید نقدینگی خود را به سمت تولید هدایت کنید تا آن نقدینگی به چرخه افتاده و جامعه از آن استفاده کند همچنین زمینه برای کارآفرینان فراهم شود تا آن پول‌ها در خدمت تولید قرار گیرد.

آل‌هاشم در خاتمه اضافه کرد: البته افرادی که در تجارت برون مرزی هستند هم مراقب باشند تا خدایی ناکرده جنسی که در داخل کشور تولید می‌شود و امکان فراهم شدن آن وجود دارد را وارد کشور نکنند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه