English

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

موفقیت جوانان ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف به واسطه‌ی حاکم شدن فرهنگ قرآنی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت:موفقیت جوانان ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف به واسطه‌ی حاکم شدن فرهنگ قرآنی در امور و زندگی‌شان است.

موفقیت جوانان ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف به واسطه‌ی حاکم شدن فرهنگ قرآنی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج در تبریز،حجت‌الاسلام سید محمد علی آل‌هاشم در آیین اختتامیه چهل و یکمین دوره سراسری مسابقات قرآنی، طی سخنانی  اظهار کرد:باید در تمامی اجزای جامعه اسلامی ما، فرهنگ قرآنی حاکم شود، فلذا هرگز نمی‌توانیم ادعا کنیم که به وظایف خود در رابطه با قرآن عمل کرده‌ایم.

وی افزود:باید افتخار کنیم در کشوری زندگی می‌کنیم که اصول و قواعد قرآن در آن حاکم است اما وظایف ما در قبال قرآن بسیار سنگین بوده و باید فضای جامعه را فضایی قرآنی کنیم. 

وی با اشاره به وظایف مسلمانان در رابطه با قرآن کریم، افزود: طبق حدیثی از ائمه‌ی معصوم "ترتیل، تفقه در آیات و همچنین عمل به قرآن" از جمله وظایف ما است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان این‌که حق تلاوت قرآن تنها در حفظ آیات، آموزش، قرائت و تجوید نیست، افزود: طبق روایتی، ائمه‌ی معصوم کسانی هستند که حق تلاوت قرآن را ادا می‌کنند.

حجت الاسلام آل هاشم

وی با تاکید بر این‌که باید در آیات قرآن تدبر کنیم، گفت: عالم ربانی کسی است که در قرآن کریم تدبیر و تحصیل کرده باشد.

با توجه به تشکیل شورای گسترش فرهنگ قرآنی در استان، انتظار داریم  فعالیت‌ها قرآنی دو چندان شود

نماینده ولی فقیه در استان در پایان تاکید کرد: کارهای خوبی در رابطه با قرآن انجام شده اما با توجه به تشکیل شورای گسترش فرهنگ قرآنی در استان، انتظار داریم که این فعالیت‌ها قرآنی دو چندان شود و بتوانیم سهم خود را در قبال دغدغه مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآنی ادا کنیم.

امام جمعه تبریز با اشاره به کلامی از حضرت علی(ع) در نهج البلاغه مبنی بر این‌که "قرآن، مانند دریایی است که هیچکس به قعر آن نمی‌رسد" تشریح کرد: قرآن یادآور عوامل سقوط و عزت جوامع بشری و همچنین یادآور صحنه‌های قیامت و عظمت هستی است.

وی با بیان این‌که قرآن، تاریخ و زندگی شخصیت‌های تاریخ‌ساز را برایمان بازگو می‌کند، افزود: قرآن هم معجزه است و هم از آینده خبر می‌دهد.

آل هاشم با بیان این‌که بهترین داستان‌ها در قلب قرآن است، یادآور شد: قرآن کریم، بهترین شیوه دعوت به طریق حق را داشته و به تمامی نیازهای فردی، اجتماعی، دنیوی و اخروی انسان در زمینه‌ها و زمان‌های مختلف پاسخ گفته است.

وی  در خاتمه با بیان این‌که بشارت نزول قرآن کریم در کتاب پیشینیان آمده بود، خاطرنشان کرد: نمی‌توان ادعا کرد همه در ارتباط با قرآن کریم به وظایف سنگین خود عمل کرده‌ایم و  امروز باید در جای جای کشورمان فرهنگ قرآنی حاکم شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه