English

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان مطرح کرد؛

ساخت برج علمی و فناوری هرمز در بندرعباس

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان از ساخته‌شدن نخستین برج علمی و فناوری استان هرمزگان در بندرعباس خبر داد.

ساخت برج علمی و فناوری هرمز در بندرعباس

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «علی فتی» صبح سه شنبه در شصت و یکمین نشست شورای شهر بندرعباس با اشاره به اینکه استان هرمزگان میان پارک‌های علم و فناوری کشور رتبه 15 کشوری را دارد، تصریح کرد: برج فناوری هرمز با معماری خاص در چندین طبقه با کاربرد ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناورانه در حال اتمام است.

وی در ادامه افزود: هزینه ساخته‌شدن این برج یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان است که با اتمام این برج تمامی شرکت‌های فناوری و دانش‌بنیان می‌توانند در این مکان مستقر شوند.

این مقام مسئول اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند با استفاده از دانش جوانان در رفع مشکلاتی مانند بازیافت، آب و پسماند شهرداری را یاری رسانند.

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان تصریح کرد: پارک علم و فناوری می‌تواند یک مرکز فناوری نوین شهری را راه‌اندازی کرده و شهرداری می‌تواند این فناوری‌ها را خریداری کند.

فتی با تأکید بر اینکه شهروندان خواستار نو شدن و تغییرات بر اساس تکنولوژی شهری هستند گفت: با همکاری شهرداری با این مرکز می‌توان طرح‌ها و ایده‌های خوبی را با الگوبرداری از شهرهای دیگر اجرایی کرد همان‌طور که شهرداری‌های اصفهان و مشهد در حال حاضر از شرکت‌های دانش بیان بهترین استفاده را می‌کنند.

در ادامه این نشست «عبدالرضا بهاری میمندی» قائم‌مقام شهردار بندرعباس اظهار کرد: ما باید به دنبال به‌روز کردن و نو شدن شهر بادانش جدی باشیم و در این راستا شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک علم فناوری می‌تواند بهترین مشورت‌ها را به شهرداری بدهد.

وی در ادامه تصریح کرد: با ایجاد زمینه برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان رقابت نیز ایجاد می‌شود که در خلال آن می‌توان نخبگان استان و شهر را شناسایی و از آن‌ها درزمینهٔ توسعه شهری استفاده کرد.

این مسئول در پایان با تأکید بر اینکه باید مدیریت شهری با استفاده از تکنولوژی شرکت‌های دانش بیان تعریف کرد گفت: نمونه‌های خوبی در شهرهای دیگر وجود دارد که می‌توان با استفاده از تجربه آن‌ها شهر را به سمت پیشرفت سوق داد.

«اسلام باوقار» رئیس شوری شهر بندرعباس نیز ضمن قدردانی از پیگیری‌های پارک علم و فن وی در راستای ایجاد ارتباط و کمک به مجموعه شهرداری و شورای شهر بیان کرد: دنیا به سمت تکنولوژی و پیشرفت شهری می‌روند و ما درزمینهٔ نباید عقب بمانیم.

وی در تصریح کرد: اگر بتوانیم تمرکز را بر علم و تولیدان علمی بگذاریم می‌توانیم وابستگی کشور را از اقتصاد نفتی از بین ببریم زیرا می‌توانیم این فناوری و دانش را صادر و از آن درامد کسب کنیم.

این مقام مسئول افزود: باید با تکیه و اتکا به سخنان و گفته‌های مقام معظم رهبری درزمینهٔ اهمیت به شرکت‌های دانش‌بنیان زمینه را برای ظهور هر چه بیشتر نخبگان فراهم کرد.

باوقار در پایان با اشاره به اینکه وجود شرکت‌های دانش بینیان می‌تواند به رشد اشتغال کمک کند گفت: ارائه طرح‌ها و ایده‌ها نو می‌تواند شرایطی را برای جوانان و استفاده از توانایی‌های آنان به وجود آورد.

گفتنی است در پایان جلسه طی حکمی علی فتی رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان به‌عنوان مشاور شورای شهر بندرعباس انتخاب شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی