English

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان خبر داد؛

آغاز عملیات اجرایی ساماندهی رودخانه رویدر

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان از آغاز عملیات اجرایی ساماندهی رودخانه رویدر خبر داد.

آغاز عملیات اجرایی ساماندهی رودخانه رویدر

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «هوشنگ ملایی» در مراسم آغازعملیات ساماندهی رودخانه رویدر ، لبا بیان اینکه رودخانه یک موجود زنده است و نیاز به توجه و نگهداری دارد اظهار داشت: رودخانه رویدر یک رودخانه  فصلی است که که جغرافیای باغ شهر رویدر را تحت تاثیر قرار داده .

وی در ادامه افزود: این پروژه با هدف جلوگیری از فرآیند فرسایش خاک و تخریب سواحل رودخانه پیشگیری از بروز خسارات وارده بر تاسیسات حاشیه رودخانه ، منازل مردم و هدایت روان آب ها و سیلاب های فصلی و به باغات و نخلستان های شهر رویدر را اجرا می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان افزود: تعرضات انجام شده به رودخانه رویدر و سرشاخه بناب در چند سال اخیر نسبتا زیاده بوده است .

ملایی اظهار داشت : به منظور جلوگیری از تعرضات اخیر در وهله اول مطالعات تعیین حریم و بستر این رودخانه انجام شد و سپس با توجه به  احتمال وقوع خسارت در سیلهای آتی ، پروژه ساماندهی رودخانه در محدوده شهر رویدر در دستور کار شرکت آب منطقه ای قرار گرفت .

وی با اشاره به مشخصات فنی طرح افزود : احداث دیواره سنگ و سیمانی به طول 5100 متر، لایروبی رودخانه به طول حدود 4 کیلومتر و خاکریز پشت دیوار سنگی جهت احداث بلوار ساحلی از جمله عملیاتی است که در راستای ساماندهی رودخانه رویدر انجام می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان کاهش خسارت ناشی ازبروز سیلاب و جلوگیری از گسترش تجاوزات به رودخانه و شاخه های فرعی در محدوده شهر رویدر و ایجاد فضای مناسب جهت احداث بلوار ساحلی در طرفین رودخانه رویدر را از مهم ترین اهداف این طرح دانست و تصریح کرد: این پروژه با هزینه بالغ بر 40000 میلیون ریال در شهر رویدر اجرا می شود.

به گزارش موج، مراسم عملیات اجرایی ساماندهی رودخانه رویدر با حضور  دکتر احمد مرادی رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ، دکتر هاشمی تختی و دکتر آشوری ، فرماندار شهرستان بندر خمیر ، شهردار رویدر ، اعضای شورای اسلامی شهر رویدر و شوراهای اسلامی روستاها همراه بود .       

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه