English

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان بیان کرد:

فیشینگ (phishing)، ترفند کلاهبرداران اینترنتی برای سرقت اطلاعات شهروندان

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان درباره فیشینگ (phishing)، ترفند کلاهبرداران اینترنتی برای سرقت اطلاعات حساس و مهم شهروندان، خبر داد.

فیشینگ (phishing)، ترفند کلاهبرداران اینترنتی برای سرقت اطلاعات شهروندان

به گزارش خبرگزاری موج ا گیلان، سرهنگ ایرج محمدخانی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه، فیشینگ (phishing) به تلاش برای بدست آوردن اطلاعاتی مانند نام کاربری، گذرواژه، اطلاعات حساب بانکی و ... از طریق جعل یک وبسایت،آدرس ایمیل و... گفته می شود، خاطر نشان کرد: واژه فیشینگ مخفف عبارت Password Harvesting Fishing (شکار کردن گذرواژه کاربر از طریق یک طعمه) است که در آن حرف PH جای حرف F برای القای مفهوم فریفتن جایگزین شده است و در زبان انگلیسی به معنی ماهیگیری است با این تفاوت که در فضای مجازی طعمه ماهی ها نیستند بلکه کاربران اینترنتی هستند که در دام کلاهبرداران سایبری گرفتار می شوند.

صفحات جعلی یکی از رایج ترین روش های فیشینگ

رئیس پلیس فتا گیلان افزود: در یکی از رایج ترین روش های فیشینگ، کلاهبرداران، صفحات جعلی را که بسیار شبیه به صفحه اصلی می باشد، ایجاد می کنند و در نهایت اطلاعات حساس و مهم کاربران را به سرقت می برند، برای مثال در مورد صفحات درگاه های پرداخت آنلاین بانکی با تغییر بسیار جزئی در آدرس بانک مورد نظر تلاش می کنند تا از حساب اینترنتی شهروندان، سرقت نمایند.

سرهنگ محمدخانی اظهار کرد: کلاهبرداران با شیوه های مختلف مهندسی اجتماعی از قبیل فروش استثنایی و ارزان قیمت شارژ تلفن همراه و تخفیف های باور نکردنی، کاربران را به این گونه صفحات جعلی هدایت می کنند و هنگامی که کاربر وارد سایت جعلی که شبیه سایت اصلی بانک است می شود و در قسمت ورود، کاربران اطلاعات خود را وارد می‌کنند بلافاصله این اطلاعات توسط سایت جعلی برای کلاهبرداران ارسال شده و به سرقت می‌روند و مجرمان سایبری می‌توانند وارد حساب کاربران شده و پولهای آنها را سرقت کنند.

آدرس سایت های مهم را شخصاً تایپ کنید

این مقام انتظامی در پایان برای مقابله با فیشینگ به هموطنان توصیه کرد: آدرس سایت های مهم را شخصاً تایپ کنند، از کپی کردن یا رفتن به لینک هایی که در سایر سایت ها ارائه شده جداً خودداری نمایند، هنگام وارد کردن اطلاعات حساس و مهم مانند نام کاربری، گذرواژه، اطلاعات حساب بانکی و ... از صفحه کلید مجازی ویندوز یا کی بوردی که سایت ها در اختیار کاربران قرار می دهند، استفاده کنند، به این نکته توجه داشته باشند که تمامی سایت های معتبر و مهم در فرمهای ورود اطلاعات خود از ارتباط امن Https: استفاده می کنند، نه Http: و در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir، یاایمیل این پلیس به نشانی Gfata@police.ir گزارش کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه