English

مدیر دفتر حقوقی شرکت توزیع نیروی برق شیراز خبر داد:

با مشترکین تجاری پرمصرف برق در شیراز برخورد می شود

مدیر دفتر حقوقی توزیع نیروی برق شیراز خبر داد: بر اساس دستورات صادره از سوی معاونین دادستان شیراز، این شرکت اجازه دارد با مشترکین تجاری پرمصرف برق، برخورد قانونی نماید.

با مشترکین تجاری پرمصرف برق در شیراز برخورد می شود

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، وردی‌زادگان گفت: بر اساس دستورات صادره از سوی معاونین دادستان شیراز، زین پس این شرکت اجازه دارد با مشترکین تجاری پرمصرف برق، برخورد قانونی نماید.

وی ادامه داد: به واسطهٔ تعامل مطلوب موجود بین شرکت توزیع برق شیراز و مسئولان دستگاه قضایی و به دلیل حساسیت موضوع، معاونان دادستان شیراز دستورات کاملی را در خصوص برخورد قانونی با مشترکان پرمصرف و خصوصاً اماکن تجاری و استفاده کنندگان از لامپ های پرمصرف صادر کرده‌اند.

مدیر دفتر حقوقی توزیع نیروی برق شیراز افزود: براساس این احکام که به‌ شکل جداگانه به امضای معاون محترم دادستان در امور حقوق عامه و معاون محترم دادستان در پیشگیری از جرم رسیده است؛ شرکت توزیع برق شیراز می‌تواند ضمن انجام اقدامات پیشگیرانه، نسبت به برخورد قانونی با مشترکان پرمصرف برق، اقدام نماید.

وردی زادگان خاطرنشان ساخت: آقای جمشید فرهادی، معاون دادستان در امور حقوق عامه، در حکمی که ۲۴ اردیبهشت ماه صادر نموده‌اند تأکید کرده است که با توجه به اتلاف منابع انرژی، ضایع شدن حقوق عموم مردم در برخورداری مستمر از نعمت برق، تداوم پدیده خشکسالی و اثرات آن بر میزان تولید انرژی برق و تحمیل هزینه‌های سربار به دولت؛ لزوم اقدام برای شناسایی مشترکان پرمصرف و انجام اقدامات قانونی در خصوص آنان احساس می‌شود.

وی با اشاره به مفاد دستور معاون دادستان شیراز در امور حقوق عامه، گفت: براساس این حکم مأموران شرکت توزیع نیروی برق شیراز مکلف شده‌اند که بعد از شناسایی متخلفان، نسبت به ارائه اخطار مکتوب اقدام و مهلتی برای اصلاح مصرف تعیین شود و اگر مشترک به اخطار توجهی نکرد، در پایان مهلت تعیین شده، نسبت به قطع انشعاب اقدام کنند.

 این مقام مسئول با اشاره به تأکید معاونان دادستان شیراز در خصوص اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌های محلی و صدا و سیما، گفت: آقای اصغر بلارک-معاون دادستان در پیشگیری از جرم نیز در حکم صادره، با اشاره به تأثیرات پدیدهٔ خشکسالی بر میزان تولید و تأمین برق و بحرانی بودن وضعیت فارس در زمینه خشکسالی؛ ضرورت صرفه‌جویی در مصرف برق را مورد تأکید قرار داده است.

مدیر دفتر حقوقی توزیع نیروی برق شیراز بیان داشت: این شرکت بعد از اطلاع‌رسانی کامل به تمام مشترکان مشمول این احکام با استفاده از جراید، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و صدا و سیما، نسبت به اجرای دستورات دادستانی محترم اقدام خواهد کرد.

وردی زادگان در ادامه سخنان خود با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، یکی از راهکارهای مهم در رسیدن به اقتصادی مقاوم را مصرف بهینهٔ انرژی دانست و گفت: علی‌رغم اقدامات اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی انجام شده، متأسفانه بخشی از مشترکان تجاری، جزء پرمصرف‌ترین مشترکان، دسته‌بندی می‌شوند.

 وی با تأکید براینکه طبق تعالیم دینی و تصریحات قانون اساسی؛ لزوم حمایت از اقشار آسیب پذیر و جلوگیری از اتلاف و اسراف حقوق و اموال عمومی مورد تأکید قرار گرفته و یکی از مصادیق این موضوع را می‌توان عدم مصرف زیاد و بی رویه برق مثال زد که قطعاً در بخش تجاری باعث افزایش هزینه‌های این اماکن خواهد شد.

مدیر دفتر حقوقی توزیع نیروی برق شیراز تصریح کرد: معمولاً کسبه و فعالان بخش تجاری، قیمت اجناس عرضه شده را متناسب با هزینه‌ها، تعیین می‌کنند و افزایش هزینه‌های ناشی از مصرف بی رویه انرژی خصوصاً در زمینهٔ برق، می‌تواند بر افزایش قیمت کالاها در تمام بخش‌ها اثرگذار باشد.

 وردی‌زادگان با بیان اینکه مردم خصوصاً اقشار آسیب‌پذیر، کسانی هستند که متحمل زیان‌های ناشی از مصرف زیاد و بدون حساب و کتاب انرژی برق در بخش تجاری می‌شوند، گفت: به تمام کسبه،‌ تجار، بازاریان،‌ اصناف و مشترکان توصیه می کنم که نسبت به اصلاح الگوی رفتار مصرفی، مدیریت میزان استفاده از انرژی و به‌کارگیری لوازم برقی کم مصرف و خصوصاً عدم استفاده از لامپ های التهابی پر مصرف اقدام لازم را انجام دهند تا ضمن احترام به حقوق دیگر هموطنان در زمینه بهره مندی متناسب از امکانات عمومی و سر شکن کردن هزینه‌های خود؛ مشمول دستورات صادره از سوی مرجع قضایی نشوند چرا که در غیر اینصورت عواقب قطع انشعاب و هزینه‌های مترتب بر آن، برعهدهٔ مشترک پرمصرف خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه